A saturday in Paris

Her sover altså jeg, disse dagene i Villepreux utenfor Paris 🙂 Ikke akkurat hva jeg er vant til hjemmefra, men sengen er god den 🙂 Har til og med eget bad, men det har jeg ikke bilde av 🙂

I går var det skikkelig drittvær…akkurat som å være hjemme..regn og rundt 12-15 grader. Men vi måtte jo selvfølgelig ut i Paris! Her på undergrunnen på vei til Arc de Triomphe…der var køen så lang og været så dårlig at vi gadd ikke! Jeg har vært der før så tenkte det fikk være med det 🙂

Clotilde leter etter telefonen sin flere ganger til dagen 🙂

På Champs Elysees rett utenfor Louis Vuitton sin flagship store!! 🙂

Åh..inside Louis Vuitton…fant en fin jakke til 19.000 euro. Noen som spanderer? 🙂

Alle designerbutikkene i Paris ligger i denne gaten..min drømmegate!!

Chanel 🙂

Her er det jeg vil jobbe! Drømmen over alle drømmer..hovedkvarteret til Dior i Paris..kontorene er rett ved siden av..”I work at Dior in Avenue Montaigne in Paris”…imagine..en vakker dag 🙂

Elsker utstillingene til Dior 🙂

Dolce & Gabbana 🙂

Madeleine-området…her ligger Lanvin sin flagship store..det sies at Elber Albaz har atelieret sitt i butikken..men tror han hadde fri i går…

Det ble en dag med utrolig mye gåing, og masse masse inntrykk! Jeg fikk se fine gater, kafeer, og små butikker som jeg nok aldri hadde fått med meg uten Clotilde 🙂 Vi droppet ting som Notre Dame og andre turistattraksjoner ettersom jeg har sett alt før. Hadde kaffe på en koselig kafe på Champs Elysees og nydelig italiensk pizza på en restaurant i Notre Dame området, der det også var et shopping senter underground. Altfor crowded..seriøst..jeg gadd ikke tenke på å shoppe en gang..det sier litt! Men fikk handlet nok på fredagen..og i morgen er det jo London der Topshop venter! 🙂

Etter 8 timer med trakking dro vi tilbake til huset på landet og slappet av litt før vi gjorde oss klare til å gå ut. Planen var å dra på en av Paris sine mest kjente klubber..Duplex. Var skikkelig klar for det! Clotilde hadde invitert med seg noen venner, og fordi de hadde afrikansk opprinnelse (altså mørkhudet) så slapp vi ikke inn. De er utrolig rasister akkurat på det området i Paris! Utrolig kjedelig! Det mest ironiske av alt er at dørvaktene selv er mørkhudet. Blir litt for dumt! Så da endte vi opp på en båt på Seinen i stedet! Det var house/disco musikk i kjelleren, og vinduene var nesten i ett med vannoverflaten, og i første etasje var det salsa rom. Jeg var så sliten fra dagen før at jeg kom aldri helt i partyhumør, men det var et artig sted med masse glade franskmenn 🙂 I tillegg så hadde jeg dødsvondt i beina…seriøst 12 cm hæler på dagtid og kveldstid tar på! Storbymoten passer liksom ikke inn med å være på ferie og gå hele dagen. Au!

Her ser dere vinduet på båten i kjelleren..rett ved vannoverflaten. Litt Titanic feeling!

Clotilde og kompisen Landry!

Båten..haha..eneste bildet jeg tok 🙂

Og følelsen av å kjøre forbi Eiffeltårnet hver kveld før man legger seg er fantastisk..seriøst..jeg ønsker meg en leilighet med utsikt rett på. I seng klokken seks..opp igjen 11, og formen er bra 🙂 I dag skinner solen heldigvis og vi holder på å gjøre oss klare til å dra til Versailles og se på slottet til Ludvig den 14. Fin dag alle sammen 🙂
 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg