Resultat uke 1: -3.7 kg

Som de fleste sikkert har fått med seg så begynte jeg på diett igjen på mandag denne uken. Grunnen til at jeg måtte starte igjen var rett og slett fordi klærne i skapet ikke passet lenger og jeg føler meg skikkelig misfornøyd med egen kropp. Vekten sa også klart i fra at nå er det nok! Kroppen min tåler ikke croissanter, godteri og pizza! Det er kanskje på tide og innse det ..hvor hardt det enn måtte være 🙂 Jeg er en stor fan av Jillian Michaels fra TV-serien “Biggest Loser” og når jeg kom over 30 day shred videoen jeg hadde hørt så mye om til 59 kroner så måtte jeg kjøpe den. Jeg er ikke noe fan av hjemmetrening så den har ligget i hyllen i et halvt år. Nå bestemte jeg meg for å teste ut om det faktisk er mulig å få noe kroppsdefinisjon på 30 dager med kun 20 minutters trening til dagen. Noe jeg egentlig har null tro på. Men det skal jeg bevise. Jeg er allerede drittlei av videoen..det er sikkert naboene også..hvis de ser meg stå og hoppe foran TV..haha..det er tre nivåer..ti dager på hvert nivå, så det nærmer seg at jeg kan gå over til nivå 2, det skal bli bra!

De tre første dagene gikk i grunn overraskende bra..sultfølelsen var heller ikke så stor så det var ingen problemer der heller. Det største savnet er tyggisen..føler at jeg må pusse tennene hele tiden. Torsdagen slet jeg skikkelig med motivasjonen og holdt på å sprekke…måtte derfor google en hel del for å finne motivasjon og styrke til å fortsette..endte med at jeg printet ut disse fire bildene på et ark som nå er rammet inn i stuen! Believe it or not, men det er sant, og det hjelper! Selvkontroll er det eneste som gjelder her!! Siden dette var første uken så er den totale vektnedgangen ganske høy..hele 3.7 kilo. Det er jo god motivasjon, men det meste av det er vann som må ut av kroppen før man kan begynne å forbrenne fett. Så det blir mer spennende hvordan det går kommende uke.

Jeg har trent ganske mye denne uken, seks av syv dager. Det er fordi jeg synes det er gøy, men også fordi at jeg må holde meg aktiv for å la være å tenke på mat. Foruten 30 minutter med Jillian hver dag har treningsuken min har sett sånn ut:

Mandag: 60 minutter fatburn step og 30 minutter mage/rygg

Tirsdag: 60 minutter zumba og 60 minutter styrkeøkt

Onsdag: 60 minutter hard spinning

Torsdag: treningsfri

Fredag: 60 minutter fatburn step og 60 minutter styrkeøkt

Lørdag: 50 minutter spinning og 30 minutter styrkeøkt

Søndag: 60 minutters løping på møllen, som dere ser over så klarte jeg en mil i dag..føles bra 🙂

Det første og viktigste man lærer i Easylife er å ikke bruke mat som belønning. ALDRI, for noen som helst grunn. Så i dag har jeg belønnet meg selv med nye negler som jeg har brukt over to timer på å legge..litt av en belønning..haha 🙂 Treningslysten er tilbake for fullt, og jeg elsker det! Håper det fortsetter sånn fremover! Jeg undersøker veldig masse oppskrifter om dagen for å kunne finne ut hvordan jeg kan kutte alt usunt ut uten å føle noe savn etter det. Håper det er mulig! 🙂 Ny oppdatering på hvordan det går kommer neste søndag! Kryss fingrene for at jeg klarer meg videre!! 🙂 7 day shred done, 23 to go! 🙂

4 kommentarer
    1. Synest du er crazy, men du er voksen og vet hva du driver med. Er som du vet ikke fan av sånne kurer, men likevel spennende å følge deg. Gleder meg mest til du får trening og nyttig mat inn i hverdagsrutinene etterhvert, jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg