Resultat uke 2: + 0.1 kg

Etter forrige ukes store vektnedgang har dette på alle måter vært en god DRITTUKE. Jeg gikk opp 0.1 kg denne uken! Det er ikke mye, men når du forventer 1 kg nedgang så er det skikkelig nedtur! Hvordan er det mulig å gå opp i vekt når man forbrenner mye mer enn man inntar?! Jeg begynte mandagen med en intens treningsdag på nærmere 4 timer med hard aktivitet. Etter søndagens mil hadde jeg allerede vondt i knærne, og det ble ikke bedre av dette. Tirsdagen endte det med at jeg såvidt kunne stå oppreist for jeg hadde så vondt i beina. Endte med å tilbringe dagen på sofaen. Onsdagen måtte jeg også ta det med ro..kneet var helt opphovnet. Begynte forsiktig torsdagen, og var med på den letteste treningen som er på senteret..kombitime med 30 min spinn og 30 min styrke. Kjente at det var mye tyngre på beina enn vanlig. Hadde derfor to dager til med hvile før jeg gikk en rask tur på 60 minutter i terreng i dag. Utenom 30 day shred videoen så har jeg derfor bare trent tre dager denne uken. Kanskje dette er grunnen til vektøkningen?

Eller har det kanskje noe med årstiden å gjøre? Første gang jeg begynte på Easylife var januar 2011. Kurset varte til mai da jeg flyttet til Kypros. Klarte å holde vekten kjempefint der, helt til høsten kom, og jeg kom hjem til Norge i julen og begynte å legge på meg. Så begynte jeg på 6 nye pulveruker i januar 2012, når jeg kom tilbake til Kypros. Det gikk veldig bra, og jeg kom til idealvekten og følte meg kjempebra. Klarte å holde det til starten av sommerferien, og når jeg måtte flyttet tilbake til Norge så gikk det bare oppover igjen…spiste helt feil, ingen motivasjon. Kan det være at det rett og slett er enklere å gå ned i vekt på vårparten? Kan det være at jeg ikke klarer å holde vekten fordi jeg ikke trives med å bo her?

Jeg har alltid vært en person som gir fort opp hvis jeg ikke ser resultater med en gang (dessverre), og det er derfor enkelt å gjøre det nå. For å lykkes videre må jeg virkelig jobbe mentalt. Jeg skal prøve å overbevise meg selv om hvorfor jeg gjør dette, hvor bra det faktisk føles når det fungerer og at jeg ønsker å bli en bedre versjon av meg selv. Dette er veien for det, det vet jeg. Så jeg må bare holde ut.

Jeg sliter sånn med motivasjonen for tiden..det er kaker og snacks over alt rundt meg. På kinoen på fredag fråtset folk i sjokolade og popcorn. Disse situasjonene vil komme. Det er helt uungåelig. Jeg vil måtte kjenne på lysten til å ta en bit. En bit som fort blir til ti. Her må jeg jobbe med deg selv og visualisere. Hva er viktigst? Noen minutter, kanskje en halvtime med nytelse, eller er det viktigere å se og føle deg bra hele livet? Jeg vet jo svaret.

Man forbrenner langt mindre enn man tror av å trene. Det er ikke sånn at tretti minutter på mølla kan forbrenne bort et usunt måltid. Mange tror at de kan kompensere et dårlig kosthold med mer trening, men det funker dårlig.Trening er veldig viktig, men ikke viktigere enn at den viktigste jobben skjer på kjøkkenet. Jeg er klar for en ny uke, forhåpentligvis med bedre resultater da! Forøvrig kan jeg skryte over en ting: etter å ha tatt armhevinger på knærne hver dag i 14 dager klarte jeg i dag noen på tå! Yahoo!! 🙂 Jeg glemte å måle meg når jeg begynte for to uker siden, men har gjort det i dag så får se om det er noen forskjell på liv/hofte/bryst/armer/lår neste søndag. Er også godt i gang med level 2 på Jillian videoen..betraktlig bedre enn level 1…6 dager til der 🙂

4 kommentarer
    1. Når du plutselig går fra litt trening til å trena opp til 4 tima daglig, då kan eg forestilla meg at hovne knær er kroppen sin måte å sei at den er overbelasta… Du må gi kroppen tid til å komma seg litt mellom øktene, veit du! 🙂 Da e veldig viktig!

    2. Laila Johanne: Jeg trener fem ganger i uken uansett..men stort sett ikke mer enn 2 timer i slengen…skulle ikke være sååå stor forskjell for kneet 🙂

    3. Nei, men med så lite energiinntak du har no, så kanskje den tåle bittelitt mindre? 🙂
      Uansett viktig med restitusjon 😉
      Masse lykke til vidare med planen din 🙂 Du e superflink!

    4. Laila Johanne: ja det har du nok rett i! Er bare så utrolig kjedelig å sitte hjemme alene..utenom jobb så er det jo bare trening! Da kommer jeg meg ut og slipper å tenke på mat..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg