Proteinkjeks

Jeg tenkte jeg ville dele oppskriften på disse proteinkjeksene med dere. Jeg har laget de noen ganger, og blir bare mer og mer glad i de. Har dessverre ikke noen flere bilder enn dette ene (de til venstre) men de er så enkle å lage at det klarer dere 🙂 Superfin snacks/mellommåltid å ha med seg på trening, eller å spise rett etter 🙂 Eller rett og slett noe å bytte ut lørdagskosen med? 🙂

 

Ingredienser:

5 ss sukrin

5 dråper stevia sjokolade

100 g havregryn

1 scoop sjokoladeprotein (25 g)

3 eggehviter

1 ts bakepulver

 

Fremgangsmåte:

Smelt sukrin og stevia i en varm panne.

Det skal være helt blankt.

Tilsett så havregryn og sett til side.

Stivpisk eggehvitene.

Til du kan snu bollen opp ned.

Vend inn havregrynblandingen sammen med proteinpulver og bakepulver.

Til en litt klissete deig.

Sett topper på bakepapirkledd brett.

Stek kjeksene ved 170 grader i ca. 12 minutter. Hele deigen har 400 kcal og masse protein 🙂 Nyt! 🙂

 

6 kommentarer
    1. Mmm, disse så urolig gode ut:) MÅ testes!! Samboeren min leser til samme eksamen, men han er jo på øvelse til klokken 9 om kveldene så blir nok ikke like mye lesing som han hadde planlagt! Men han har fri til helgen da:)
      Masse lykke til på eksamen, det går nok helt fint skal du se:)

    2. siljeeira: ja de er gode, og veldig enkle å lage 🙂 ja den eksamenen tror jeg kommer til å komme fortere enn den burde! Men sånn er det bare..travelt på begge jobbfronter nå så må nok vente til helgen med mer lesing jeg også 🙂 Tusen takk for lykkeønskninger, og det samme til samboeren din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg