LCHF Bounty

Torsdag kveld prøvde jeg meg på lavkarbobounty. Denne oppskriften kan jeg ikke ta full kreditt for selv..mener det var Fotballfrue eller Kristine Weber sin..litt usikker på hvor jeg fant den. Det var litt vanskelig å sette sammen kokosmassen til en normal fasong, men smaken kan man ikke klage på! 🙂

 

Ingredienser (ca 30-40 stk):

1 dl sukrin

50 g cocosa (kokosfett)

1 dl kremfløte

1 dl kokosmelk

200 g kokosmasse

150 g 70% sjokolade

 

Fremgangsmåte:

Smelt sukrin og kokosfett i en kjele. Rør til det er helt oppløst.

Ha i fløte og rør godt. Tilsett kokosmelk til slutt og rør flytende og klumpfritt.

Rør inn kokosmassen til sausen er jevnt fordelt i hele kokosen.

Sett kokosmassen i frysen (det stod kjøleskapet, men det funket ikke hos meg..da falt kokosen bare fra hverandre) minst 1 time.

Ta den ut og form deigen til ønsket fasong. Som du ser så ble mine ganske så “homemade” 🙂 Sett brettet i kjøleskap i 20 minutter.

Smelt sjokolade i vannbad og bruk en klype til å dyppe bitene i.

Legg bitene på brett med bakepapir og sett i kjøleskap til sjokoladen stivner.

Kos deg!! 🙂 God lørdag 🙂

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg