Årskavalkade 2012

 

Dette året har virkelig vært en berg-og dalbane der det har skjedd veldig mye. Nyttårsaften 2011 dro jeg tilbake fra Norgesferie til Kypros. Jeg kom frem til et forferdelig uvær og stengte butikker. Nyttårsaften er generelt ikke favorittdagen min – jeg skulle i grunn bare ønske at jeg bare kunne sove gjennom den dagen. Januar var ekstra kald på Kypros og selvfølgelig måtte ovnene mine også ta kveld. På det verste var det faktisk 7 grader i stuen. Kaldere enn ute. Leilighetene der er virkelig laget for varme 🙂

Fake it till you make it ble det nye mottoet!

Jeg fikk besøk av Marion og vi hadde en koselig uke 🙂

Jeg begynte på diett og fant favorittkåpen min på utsalg 🙂

Idealvekten ble nådd på nytt og aldri har jeg følt meg bedre! Full i energi på trening, koste meg på frukt og grønnsaksmarkedene og eksperimenterte med mat. Været ble vakkert, temperaturen mild og jobben bedre og bedre.

Jeg dro til Ayia Napa på helgeturer for å besøke venner der 🙂

Til Nicosia på shopping og byturer 🙂

Og hadde det moro på Larnacas uteplasser med Valeria 🙂

Jeg ble mer og mer glad i Kypros..endelig et sted der jeg virkelig kunne føle meg hjemme! Men dessverre så var lønningene der nede så lave at det var umulig å overleve. Så jeg opparbeidet meg bare mer og mer gjeld. Ble derfor tvunget til å flytte hjem i starten på april. Utrolig trist. Mamma og Fredrik kom på besøk siste uken min og hjalp meg å pakke og få sendt alt hjem. Takk og lov for det!

Her nyter vi den siste dagen i solfylte Larnaca før jeg flyttet tilbake til Norge..åh savn <3

Mamma og Fredrik var supre assistenter i flyttingen 🙂

Dagen etter jeg kom til Norge så var det utdrikningslag til Trude! Jeg hadde ikke fått pakket ut noe som helst av tingene mine, hadde over 40 i feber og skjønte virkelig ikke hvordan jeg skulle klare å være en god forlover for Trude den uken. Vi klarte å lure henne, og med god hjelp fra andre og en hel haug med paracet, ibux og andre medikamenter i kroppen ble det utdrikningslag 🙂 Samtidig var det full oppussing i butikken..B.Young..som jeg skulle overta og åpne 12. april. Der var det mye som skulle bygges opp..og igjen..jeg hadde aldri klart meg uten fantastiske foreldre og gode naboer og venner som hjalp til! Dagen etter utdrikningslaget måtte jeg på legevakten som konstanterte at jeg hadde streptokokker i halsen…to dager før bryllupet var jeg helt ødelagt. Husker ingenting..forlot ikke sengen..spiste ingenting..kunne ikke snakke…hele dagen og natten er bare en døs. Dagen etter skulle jeg lage brudebuketten. Jeg måtte også ned på butikken og jobbe..fullstendig neddopet. Det er nok noen av de tyngste dagene jeg har hatt. Jeg klarte å sette sammen buketten til Trude og de små til jentene fredags kvelden, men jeg kunne nok sikkert gjort en bedre jobb. Følte meg som verdens dårligste forlover 🙁

Lørdag 7. april var det bryllup…Trude og Espen ble gift 🙂 Jeg var med på bryllupet til alle oppgavene var unnagjort..da krøp jeg hjem i sengen..tror de fikk en fin dag 🙂

Oppussingen på butikken fortsatte…alt skulle males.

Mamma og vår flotte nabo Oddrun i gang med maling av skap 🙂

Pål og jeg malte prøverommene samtidig..han oppe og jeg nede 🙂 Dagfinn hjalp pappa med det tyngste arbeidet. Flinke folk!

Silje og Inger-Kristine malte vegger 🙂

Lunsjpause er viktig når du tilbringer hele påskeferien i et tomt butikklokale 🙂

Åpningen av B.Young var 12. april og vi var optimistiske med tanke på fremtiden. Masse fine klær, og utrolig gøy å endelig få jobbe med det jeg brenner mest for: mote.

17. mai var som vanlig en koselig dag på Langeland med Trude og familien 🙂

Etter at jeg flyttet hjem fra Kypros har jeg gjort mye av dette…fryse..

Jeg fullførte også motekonsulent-studiet i slutten av mai. Det var den eneste sommeruken vi hadde i Norge i år og jeg måtte tilbringe hele uken inne under hjemmeeksamen.

Med unntak av noen timer i solen da jeg måtte kle meg i ulike stiler for å vise at jeg visste hvilke elementer som skulle være med i hver stil…ler meg ihjel av dette rockebildet..det er vel i grunn så langt unna min stil som du kan komme 🙂

1. juni flyttet jeg inn i ny leilighet som jeg hadde kjøpt en måned tidligere. Det var mye oppussingsarbeid som måtte til før jeg kunne flytte inn. Tre strøk på alle vegger, lister og dører i alle rom. Det blir lenge til neste gang jeg tar i en malepensel 🙂

Kjøkkenet var helt grusomt..en forferdelig trehvit farge. Hadde ikke noe annet valg enn å male hele kjøkkeninnredningen.

Valgte en lys grå farge som jeg ble veldig fornøyd med. Byttet også ut knottene.

I midten av juni var Monica og jeg i Bergen på en av de mest fantastiske konsertene jeg noengang har vært på..Lenny Kravitz! Regnet øste ned og jeg måtte dusje i en halvtime etterpå for å tine, men det var absolutt verdt det.

Vi kom så nær Lenny at vi nesten kunne ta på han! 🙂 Han er magisk! Let love rule <3

Noen få dager senere vant jeg billetter til Sting så da måtte jeg ta med meg mamma og se den konserten også. Da var været mye bedre, men jeg kjenner bare til noen få av sangene hans så det kunne ikke akkurat måle seg med Lenny 🙂 Vi traff tante Bente og en veninne så det var jo koselig da 🙂 Og Sting var flink han!

Helgen etter var det duket for innflytningsfest i leiligheten. Alle var kledd i sommerklær..åh som jeg savner den årstiden..

Dagen etter dro jeg til Kypros i to uker med Marion. Åh så godt det var å komme tilbake! Det var to magiske uker med George, og masse venninnekos 🙂 Hva er bedre enn tidlig trening, strandliv, drinker og høyehæler? 🙂

Masse sol, strand, party, drinker og kos 🙂 Livet blir ikke stort bedre!

Pose 🙂

Vel hjemme var det duket for familiekonsert med Bruce Springsteen. Pappa hadde båten i Bergen og vi hadde vorspiel i solen på flybridgen. Konserten var kjempebra og vi overnattet i båten. Koselig helg!

Hadde også en super jentehelg med Renate og Trude i juli/august 🙂

Oppturen kom i august når det var duket for MOTEUKA! Desidert en av mine største opplevelser! For et PARADIS. Tenk å kunne ha en innkjøpsjobb i moteindustrien fast. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg kunne dødd for det! Det er to ganger per år..neste er i februar. Det er utrolig trist at jeg ikke kommer til å få oppleve det igjen 🙁

Koste meg vilt på showrommene når jeg fikk plukke ut klær til butikken…åh lykke <3

Måtte ha meg en ny Kypros-tur i september. Denne gangen reiste jeg alene 🙂 Det ble en litt annerledes tur med masse trening og mindre alkohol, men jeg fikk truffet gode venner, shoppet i Larnaca og gått ut så mye jeg ville så det var ikke noe problem 🙂

Var masse med Christiana som tok seg litt fri fra jobb 🙂

Kyriaki kom for å treffe meg og vi spiste en god middag på Sage…yum 🙂

Koste meg ute med fine jenter 🙂

Og bar-eiere 🙂

På besøk på jobb hos Ivelina <3

På besøk på jobb hos Maria <3

Fra Kypros og rett hjem til nyåpning på Stiletto (gamle Delis) med Anne Kathrine. Koselig kveld med masse drinker!

I slutten av oktober gikk turen til Paris for å besøke Clotilde. Måtte selvfølgelig på Champs Elysees 🙂

Så tok vi toget videre til London for å se Jennifer Lopez…et forrykende sceneshow…ren magi! 🙂

Lopez på menyen 🙂

Koselige kvelder i London 🙂

Litt sightseeing måtte til siden Clotilde aldri hadde vært i London før..jeg var guide..her i St. James’s Park 🙂

Da jeg kom hjem fra London bestemte jeg meg for å prøve 30 day shred dietten som så mange har snakket om. Fikk tak i videoen og begynte mandagen etter.

Var utrolig kjedelig å trene til en samme videoen hver dag, men jeg ble sterkere i armene og gikk ned over 5 kg – kombinert med et strengt kosthold såklart.

Jeg løp min første mil på under en time i 2012.

Fikk et eget treningsprogram som inneholder basis styrkeøvelser.

Meldte meg på instruktørkurs på Heiane trening og helse (starter snart..hjelp).

Fikk komplimenter hos Jan Thomas 🙂

Bakte sunne julekaker..

Begynte å eksperimentere masse med sunn mat og et bedre kosthold..

Hadde koselige julebord med venner 🙂

Traff Erlend igjen for første gang på altfor lenge <3

Pyntet juletre i den nye leiligheten min 🙂

Feiret julaften i Bergen med familie. Fikk masse fint til jul. Feiret bursdagen, fikk masse fint igjen 🙂 Spiste altfor masse mat, var mett hele tiden.

Og nå står vi her da..ved inngangen til et nytt år..nyttårsaften er en dag jeg alltid har lyst til å spole forbi eller late som ikke eksisterer.

Jeg skal spise middag med mamma, pappa og Fredrik og så tilbringe resten av kvelden alene. Det er ikke synd i meg for jeg har nok av tilbud, men jeg orker rett og slett ikke 🙂 Føler ikke at jeg har så mye å feire 🙂 Ønsker alle sammen et forrykende nytt år, håper 2013 bringer masse lykke til oss alle <3

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg