Kremostsnurrer med urter

Tenkte jeg kunne begynne dagen med noe godt..:) I dag er den store instruktørdagen..når dette innlegget publiseres så sitter jeg nok på Kværner..men i løpet av ettermiddagen skal jeg ned på Sport-Treff…skrekkblandet fryd 🙂 Hvis noen er hjemme i dag og har lyst på noe godt så foreslår jeg kremostsnurrer. Enkelt å lage og godt på smak 🙂

Ingredienser (ca. 20 stk):

200 g rugmel

100 g fullkornsmel

100 g sammalt hvetemel, fint (evt. vanlig hvetemel)

50 g havremel

50 g havregryn

1 ts salt

1 pk tørrgjær

3 ss olje

2 – 3 dl vann

1 – 2 dl kremost med valgfri smak (jeg hadde paprika fra Tine)

Tørket timian og rosmarin

Noen klyper havsalt

 

Fremgangsmåte:

Bland alle meltypene med havgregryn, salt og gjær. Rør inn litt olje og tilsett varmt vann (nesten 40 grader). Varm opp 3 dl og så ser du hvor mye du bruker for å få deigen smidig og fin. Jeg hadde litt igjen. Sett deigen til heving på et lunt sted i 60 minutter.

Del deigen i to emner og kjevle den ut til en avlang flate, ca 0.5 cm tykk. Smør på godt med kremost. Kan gjerne ha litt mer enn jeg hadde. Jo mer, jo saftigere 🙂 Dryss over tørket timian og rosmarin til slutt.

Rull deigen inn til en pølse og knepp igjen enden med fingrene. Bruk en kniv til å skjære passelig tykke boller. Sett dem på et bakepapirkledd brett og åpne dem litt. Hev dem i rundt 40 minutter på lunt sted. Pensle med egg og strø over litt tørkede urter og noen flak med havsalt.

Server til supper, salater eller andre middager der du trenger godt brød 🙂

2 kommentarer
    1. Hei, leste på bloggen din at du hadde tre shakemåltider under easylife perioden, var det noe instruktøren anbefalte? eller var det en annen grunn bak det? skal begynne selv på easylife og lurer litt på det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg