Mine to favorittvaffeloppskrifter

Som dere sikkert har fått med dere så ar jeg fått helt dilla på vafler. Det tar to sekunder å lage og smaker så utrolig godt. Tenkte jeg skulle gi dere mine to favoritt vaffeloppskrifter. De blir laget igjen og igjen her 🙂 Den første er cottage cheese vafler som dere ser på bildet over. Her har jeg bare prøvd meg frem til jeg ble fornøyd 🙂

Den andre er kremostvafler med kardemomme 🙂 Den har jeg fått hos Renate.

Ingredienser cottage cheese vafler (ca 10 vaffelplater):

4 egg

4 ss sukrin

3 dl mager cottage cheese

1 dl mandelmel

2 ts bakepulver

1 ss fiberhusk

1 ss kardemomme

 

Fremgangsmåte:

Pisk egg og sukrin til eggedosis.

Rør inn cottage cheese. Det gjør ikke noe om det er klumper fra osten for de smelter på jernet.

Ha i det tørre.

Vent ti minutter til fiberhusken tykner. Smør jernet godt for hver vaffel. Cottage cheese er magert så de henger fast. Jeg bruker rapsoljespray fra PF med 1kcal per spray 🙂

Nyt med vaniljekesam og jordbær 🙂

Ingredienser kremostvafler (8 vaffelplater):

6 egg

200 g philadelhia light

3 ss sukrin

1 ss bakepulver

2 ss fiberhusk

2 ss johannesbrødkjernemel (dropp dette og evt. ha en ekstra fiberhusk)

1 ss kardemomme

 

Fremgangsmåte:

Pisk eggene gylne og ha i all kremosten. Bland inn det tørre og la røren svelle 10 minutter i kjøleskap.

Her trenger du ikke smøre vaffeljernet fordi osten avgir såpass mye fett at de henger ikke fast 🙂

Server med frukt 🙂

 

4 kommentarer
    1. Da har jeg skrevet av oppskrift nummer en. Skal såklart lages som pannekaker. Og tas med i skogen, på langrennstur til uken. Jeg har aldri greid å lage en vaffel som ser fin ut. Og så vet jeg søren ikke om vi har vaffeljern engang. Mener jeg såg et for noen år siden, så kaaanskje innerst i skapet…haha, snakk om dårlig husmor!

    2. lineinspirasjon: Så bra 🙂 Håper den fungerer som pannekaker også! Jeg lager alltid vafler…det er så kjapt 🙂 Syns du er en god husmor jeg..alltid med nye oppskrifter og greier 🙂 Moderne husmor kan du kalle deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg