Crossfit Oslo

Så har jeg gjort det da dere – crossfit! Crossfit Oslo er kjempestort, og gutta der vet virkelig hva de driver med. Det er lite som minner om et treningssenter. Rommene har sementgulv og er fylte med store gummidekk, tykke tau og andre alternative ting som brukes i crossfit. Basic het kurset, men det var ikke mye som hadde med basic der å gjøre 🙂 Jeg er usikker på om jeg kommer til å klare å gå i morgen.

Vi begynte med en oppvarming med fokus på spenst, kondisjon og tøyelighet: rodde på romaskiner, hoppet oppi et 200 kgs gummidekk gjentatte ganger og tøyde. Så var det fokus på teknikk. ATG squats, deretter med stang foran i frontbøy. Prøv å hold styr på at stanga skal ligge på kragebeinet/skuldre (au) mens albuene peker oppover (umulig), håndleddene skal klare å være stabilisert (au) samtidig som du fokuserer på ATG squat teknikk med tærne til siden, knærne over, rompa overdrevent langt ut, rett i ryggen og sette seg så dypt ned at man treffer en medisinball, og samtidig skal komme seg opp igjen. Utfordrende er bare forbokstaven!

Så var det klart for WOD (workout of the day). Da var det 3 omganger med 20 frontbøy ATG style, 15 slamballs med knebøy og 10 back extensions over en slamball. Det var ingen pauser mellom de tre omgangene. Jeg skal ærlig innrømme at jeg var helt ØDELAGT på slutten. Jeg kom meg ikke dypt nok ned på de siste squatsene fordi det gikk bare ikke. Og gjett om pulsen skjøt i taket! For å toppe det hele så måtte vi avslutte med enda mer roing, konkurranse: om å gjøre å ro fortest 400 m. Min beste tid ble 1 min og 35 sek, sikkert ganske dårlig siden jeg aldri ror til vanlig. Han som vant var to meter høy og fikk 1.19.

Trapper, dekk og krakker er bare noe av det som brukes i crossfit.

Jeg er sikker på at om man fortsetter med crossfit så kan man virkelig oppnå noe stort. Det er synd vi ikke har det på Sport-Treff. Kanskje noe å tenke på Christin? 🙂 Når det er sagt så synes jeg det var litt stress å komme seg dit. Jeg tok en stappfull buss fra Oslo City litt over halv syv og kom til Nydalen ti over syv. Da hadde jeg ingen anelse hvor jeg skulle gå, men heldigvis var det ikke så langt fra busstoppen. Etter en 75 minutters crossfittime måtte jeg finne ut hvordan jeg skulle komme meg tilbake. Bussene hadde da sluttet å gå. Jeg gikk opp til BI og fant t-banen som gikk til Jernbanetorget. Så for 75 minutter med crossfit så tok det 3 timer fra jeg dro fra hotellet til jeg var tilbake. Det er litt boring!

Ellers har jeg virkelig tro på effekten av ATG squats og frontbøy. Men jammen er det hardt! 🙂

2 kommentarer
    1. Artig å lese om din opplevelse med crossfit basic. Det er jo så inni granskauen effektiv trening, det MÅ vi jo like! Hvordan føles kroppen din idag? Eller, jeg bør vel spørre deg om en to-tre dager…kremt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg