Brussel update

Først må jeg bare begynne med å beklage over at jeg blogger så utrolig lite for tiden. Vil allikevel takke dere som kikker innom selv om det ikke er noe nytt å se på 🙂 Jeg har det så UTROLIG travelt om dagen! Kværner-jobb, masse reising, Sport-Treff jobb, ansvar for Weight loss kurs og eksamen rett rundt hjørnet som jeg overhodet ikke er forberedt på. Jeg lover å komme sterkere tilbake på bloggfronten etter at eksamen er over 27. mai..har fått noen spørsmål om hvorfor jeg blogger så lite..og det er rett og slett fordi tiden ikke strekker til. Jeg føler meg ganske kvelt av alt som skjer i perioder. Får ikke tid til å treffe venner eller ha et sosialt liv. Og det er vanskelig å få til et regelmessig sunt kothold og treningsfremgang for meg selv også. Håper det endrer seg!

Ellers har jeg laget klart noen innlegg om Brusselturen. Har delt den opp i tre for det er så mye jeg har lyst å vise dere 🙂 For en FANTASTISK by det er 🙂 Kjempeflotte bygninger, hyggelige mennesker, god mat og super shopping! Vi bodde på Stanhope, et femstjerners hotell i EU-disktriktet. Utrolig flott hotell med morgenkåper, tøfler, friske blomster på badet, skopuss og en nydelig frokost!

Vi fikk himmelseng…:)

Akkurat ankommet Stanhope 🙂

Badet var fantastisk flott med separat toalett.

Her spiste vi frokost..bufetten hadde alle typer brød, søte bakervarer og kaker, muffinser, belgiske vafler, grove vafler, pannekaker, egg, bacon, pølser, grillede tomater, masse fersk frukt, oster, skinketyper, nøtter, frokostblandinger og muslier, smoothier og mange ulike drikketyper. Farlig mye godt!

Kunne også spise frokost i hagen, men dessverre så fikk vi ikke fint nok vær til å prøve det!

Tok godt i på frokosten første dagen! 🙂

Ute i Brussels gater for første gang..her på le grand Sablon, området der de fleste sjokoladedesignerne holder til. Og Taschen for de som kjenner han 🙂

Sjokolade finnes OVER alt i Brussel…paradiset for sjokoladeelskere! 🙂

Mange ulike typer oster…nam 🙂

Slottet i Brussel var gigantisk og utrolig flott! På motsatt side var en kjempestor park med grønne trær og fontener 🙂

Dette er en kirke der det var konsert når vi stakk hodet inn døren. På høyre siden var det Yves Saint Laurent-utstilling. Kommer tilbake til det i et senere innlegg 🙂

Utrolig mange flotte bygninger!

Enda en kirke 🙂

Le petite Sablon-parken..full i tulipaner og søte andunger 🙂

Vi smakte på noen av makronene til sjokoladekunstneren Pierre Marcolini…jeg har aldri smakt det før..var veldig søtt, men godt med en smakebit! Jeg fikk en med bringebærsmak og en med syrlig sitron 🙂 De er jo så søte å se på!

Taschen hadde en GIGANTISK butikk på Sablon..men bøkene hans er altfor tunge å dra med seg hjem..

Dette bygget inneholder kun sjokolade..fra første etasje til toppen! Sikkert hundrevis av sjokoladebygninger i Brussel 🙂 Rart at de klarer å holde seg så tynne der borte! Oster, sjokolade og belgiske vafler..jeg hadde trillet avgårde..:)

Parken som ligger overfor slottet 🙂

Der var det skilt over alt…

Første dagen når vi kom så gikk vi noen timer rundt og kikket på alle bygningene i den flotte byen. Kjøpte oss noe mat og tok med tilbake på rommet for å spise. Hadde jo fått så fint rom så måtte utnytte det litt! 🙂 Identifiserte Yves Saint Laurent-utstillingen, og fikk også kjøpt med oss noen sjokoladebiter og makroner som dere så på bildet over. Dagen etter var det shopping, Manneken Pis og sightseeing. Søndagen var vi og så på imponerende Atomium og Mini-Europa før vi gikk ut og spiste biff om kvelden. Mandag var det mer sightseeing, shopping og Tom McRae-konsert før vi måtte dra hjem igjen i går. Kunne gjerne vært lenger i Brussel, en utrolig flott by som sikkert er enda bedre når det er sommer og sol 🙂 Flere innlegg kommer 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg