Atomium og Tom McRae på Botanique

Her kommer siste Brussel-innlegget. Forrige søndag var vi på Atomium, noen gigantiske sammensatte kuler som ble bygget til Brussel for verdensutstillingen i 1958, i likhet med Eiffeltårnet i Paris som også ble bygget til en verdensutstilling. Vi begynte med å ta noen ekstreme rulletrapper som gikk i de armene dere ser er festet mellom kulene. De gikk fort og var veldig lange. Måtte ned igjen i første kule for å ta en lynheis opp til toppen. Der var det restaurant så vi koste oss med belgisk vaffel og fantastisk utsikt over hele Brussel. Virkelig en opplevelse! I samme område var noe som het Mini-Europa, kjente bygninger og landemerker fra ulike Europeiske land bygget i miniatyrutgaver i tro kopi. Artig! Norge var dessverre ikke med da vi ikke er medlem i EU.

På kvelden var vi ute og spiste i en sidegate ved Grand Place. Der fikk vi nydelig pepperstek 🙂 Mandagen var det mer sightseeing og shopping før vi dro til botanisk hage og Botanique for å se Tom McRae spille om kvelden. Det var et stort konsertområde med flere saler. Tom hadde solgt så bra at de måtte flytte konserten ut i et telt i den botaniske hagen. Så der stod vi 🙂 Han leverte nok en fantastisk konsertoppevelse, og denne gangen fikk vi stå i stedet for å sitte, noe som er mye bedre! 🙂 Swann oppvarmet her også og jeg fikk snakke med henne etterpå..hun hadde lagt merke til den stripete buksen min siden vi stod på første rekke…haha. Etter henne, og før Tom kom en grusom islending ved navn Olof (og det var en dame). Rareste jeg har vært med på! Konserten varte lenge og vi kom sent tilbake til hotellrommet for så å måtte pakke. Det var mye som skulle være med i koffertene 🙂

Fikk tid til en rask frokost morgenen etter. Trist å forlate hotellet og reise tilbake til Norge. En kjempefint tur i en super by med verdens beste mamma! 🙂

Mamma utenfor Atomium 🙂

Inngangen til Mini-Europe.

Grand Place, Brussel i miniatyr.

Haha ser dere hvem det er?

Champs Elysees!! Litt kald når vi var på Mini-Europa..det ser dere sikkert på meg..var ikke så sur som jeg ser ut til altså 🙂

Regner med dere kjenner igjen dette 🙂

Venezia!

På vei til Atomium 🙂

Opp en av de bratteste rulletrappene..var syykt langt ned!

Utsikt fra toppen:)

På toppen!

Belgisk spesialitet 🙂

Fotballstadion lå rett ved siden av..noen som kjenner til den?

Le Botanique hvor konserten ble holdt!

Venter i spenning på Tom 🙂

Litt av botanisk hage..labyrintveien 🙂

Swann på scenen.

Olaf et eller annet…islandsk folkemusikk på sitt verste..