Proteinkaffe

For en person som ikke drikker kaffe (foruten kaffe med baileys) så kan jeg trygt anbefale proteinkaffe! Den smaker nesten som kaffe og baileys, men man føler seg litt sunnere, og får samtidig i seg en god dose herlige proteiner! Dette må dere prøve 🙂

Ingredienser:

1 ts kaffepulver (med eller uten koffein)

2 dl vann

1 dl skummet melk

2 dråper stevia (sløyfes hvis du ikke liker det søtt, mitt proteinpulver er søtt nok uten)

30 g proteinpulver (jeg bruker myoprotein med moccasmak)

Litt vann tilå riste ut pulveret

Litt sukringold/kanel/kakao som dryss (kan sløyfes)

 

Fremgangsmåte:

Kok opp vannet og bland inn kaffen.

Tilsett melk og rør godt.

Rør inn steviadråpene og plasser i mikroen til rykende varm.

Rist ut proteinpulver i kaldt vann, så lite som mulig, men du må få ristet det klumpfritt.

Hell proteinpulveret i den rykende kaffen, og pisk med en minivisp for å få litt skum på toppen.

Dryss over litt sukringold, kanel eller kakaopulver på toppen om du ønsker det. NYT! 🙂

4 kommentarer
    1. Linda Marie Stuhaug: ja skulle ønske jeg klarte å drikke det..men svart kaffe synes jeg er grusomt 🙂 Skulle ønske de solgte proteinkaffe rundtomkring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg