Slektstreff

22. juni var den store dagen for pappa…slektstreffet som han hadde planlagt så lenge! 70 personer samlet seg på hytten der pappa hadde satt opp partytelt, bygget langbord, hengt opp bilder etc. Alle gjestene var på plass klokken ett, og da ble det servert rømmegrøt, spekemat og kringler på terassen. Jeg håndhilste på en hel haug med folk jeg aldri har sett før 🙂 Så var det sosial sammenkomst og fotogafering i det fine været. Fitjarposten var og tok bilde av oss, og det ble tatt bilder av hver “slekt”. Så var det klart for kaker..det største kakebordet jeg har sett på lenge! Jeg hadde bidratt med fem utgaver, og mange andre hadde også flotte bakverk med seg. Var mange kalorier samlet på det bordet! Vi forsynte oss litt vel i overkant, og klarte ikke helt å spise opp. Sukkersjokk! 🙂

Etterpå dro Silje, Peter, Fredrik og jeg på tur i båten til Fredrik. Det gikk lynkjapt og alle fikk prøvekjøre. Så kom regnet. Himmelen åpnet seg og regnet pisket oss både i ansiktet og i bakhodet. Skikkelig surt, og vi kom tilbake kliss våte. Måtte bytte klære og føne håret på nytt. Når vi kom tilbake hadde alle trekt inn i hytten og Hilde gjennomførte en quiz med flere lag. Det var ulike kategorier, inkludert et slektsquiz fra Marit som var helt umulig. Mamma sitt lag vant. På kvelden var det grilling. Det smakte fantastisk med grillet kalkunfilet og grillet paprika etter alle de søte kakene! 🙂 Rundt kl ett hadde mange dratt, og jeg bestemte meg for å kjøre siden jeg skulle tidlig opp for å pakke og styre i dag.

Nå er jeg på plass på hotellrommet i Oslo. Reiste fra lyn, torden og pøsregn hjemme til sol og sommer her 🙂 Hadde en utrolig stressende dag før jeg dro med pakking, legging av nye negler, vasking av oppvaskmaskin, sammenlegging av klær og generelt rydding av leiligheten. Må alltid være i orden når jeg drar bort. Jeg er helt imponert over at jeg klarte å pakke EN koffert, på bare 28 kg som inneholder alt jeg trenger til 16 dager på Kypros, i tillegg til det jeg trenger for en uke i Oslo, og treningsklær, proteinpulver etc. Ellers traff jeg Celine på flytoget, hun har jeg ikke sett på evigheter, så det var superhyggelig! 🙂

I dag er det St. Hans, men tror ikke det blir noe feiring for min del..sitter i grunn veldig godt i sengen på rommet her, så tipper det blir tidlig kveld 🙂 8.5 timer skal man sove for å få optimale treningsresultater, kanskje jeg kan klare det for en gangs skyld 🙂

Hytten er klar for innrykk.

Terassen er klar 🙂

Bilder av slekten er hengt opp på en provisorisk vegg 🙂

Folk begynner å ankomme.

Alle er på plass og dagen kan begynne.

Her er vi med navnelapper 🙂

Kakene begynner å klargjøres 🙂

Regnet har kommet og alle måtte inn.

Grill og regn…ekte norsk sommer 🙁

Håper dagen ble velykket for deg pappa 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg