På reisefot

Åh jammen er det slitsomt å reise økonomisk. Fordi ingen av flyene var connecting måtte jeg hente ut bagasjen og sjekke den inn på nytt hele tre ganger. Kofferten veier 25 kg og håndbagasjen 15 kg så jeg føler hele dagen har vært en eneste stor treningsøkt, men ikke på en energigivende måte. Var tidlig oppe…litt over halv fem. Sjelden jeg sjekker ut av hotellet en time før frokosten starter 🙂 Måtte slepe bagasjen fra hotellet til Nationaltheateret der flytoget tok meg til Gardermoen. Var kjapt fremme i Bergen der jeg var litt spent på om jeg kom meg videre siden jeg ikke hadde fått noe bekreftelse på flybilletten. Jeg var i systemet så jeg kom meg til København. Der hadde jeg heldigvis god tid så jeg fikk hentet ut bagasjen som brukte 30 min på å komme…og sjekket den inn for siste gang. Traff Trude og familien som også skal kose seg i flere uker på Kypros 🙂

Kjøpte meg noe ciabatta/pizzalignende greier på et fantastisk “bakeri” som heter Lagkagehuset eller “lakeiohose” som de sier der. Jeg skjønner ikke en dritt dansk, og jeg tror virkelig ikke det går an å lære seg heller. Det er jo omtrent norsk når man leser det. Så hvorfor må de snakke som om de har drukket tre liter sprit? Jammen godt at man kan kommunisere på engelsk sier bare jeg. Ellers har de alt på Kastrup..koste meg med å kikke på designerklær og vesker..kjøpte meg ny sjokkrosa bikini på HM og søt truse på Victoria’s secret. Den burde vært større den butikken!

På det siste flyet fra København til Larnaca så var det internettilgang så da fikk jeg skrevet dette innlegget til dere 🙂 Nettet var utrolig treigt, så det gikk ikke an å laste inn bilder, men det fikk nå tiden til å gå litt fortere…for det er ikke mye som er kjedeligere enn å fly. Godt at man stort sett alltid får noe godt ut av det når man endelig kommer frem 🙂

Jeg skal tilbringe de tre første dagene i Larnaca..her blir det shopping, marked, fruktspising, joggeturer langs strandpromenaden, strandliv og Ammos beach bar 🙂 Den første joggeturen er allerede gjennomført…sjekket inn på Frangiorgio i sentrum, kastet fra meg kofferten og hev på meg løpeklær. Det var en ubeskrivelig følelse å løpe en time i 32 grader klokken ti om kvelden! Jeg tror jeg løp hele veien med et stort smil om munnen. Jeg elsker de varme mørke kveldene her, med massevis av fargerike lune lys fra kafeer og barer. På strandpromenaden var det marked, med masse godsaker, håper det fortsetter i morgen 🙂 Nå når jeg har oppdatert dere skal jeg hoppe i dusjen og rett i seng. Satser på en tidlig start i morgen! God helg 🙂

Jeg drømmer meg vekk her…goodbye columbus vesken troner fremdeles øverst på ønskelisten.

Dette lagkakehuset var helt fantastisk..de hadde alt fra søtt, til salt, til salater, til kaffe…nam 🙂

Lykke 🙂

På plass på hotellet…stort rom med kjøkken, stue og salongbord. I tillegg er det soverom og bad.

Dusjen ser bra ut..men vi får se hvordan det er med trykket 🙂

Kofferten var ganske så kompakt når den kom frem 🙂

 

Rett på med joggeklærne…kortere bukse i dag 🙂

600 kalorier forbrent 🙂

Koste meg med cranberryjuice blandet med vann når jeg kom tilbake..Lanitis har den beste cranberryjuicen! 🙂

 

12 kommentarer
    1. hei! hadde de to victoria secret butikker på flyplassen? jeg trodde de bare solgte vesker og tilbehør på victoria secret på flyplassen? så de selger bikinier også?? godt utvalg der? 🙂 jeg har lyst på bikini derfra, skjønner du!
      håper på svar! 🙂 fra synne:)

    2. Det lurer jeg også på, Synne! Solgte de bikinier også? Var det bra utvalg? 🙂 elsker bloggen din, Lisa! <3
      Klem fra Mia! 🙂

    3. Synne: Hei! De har to Victoria Secret der ja, en på hver av de ytterste terminalene liksom. De to butikkene er helt like med samme utvalg. De har mest parfyme/kremer etc, men de har litt undertøy, og i sommer hadde de vel tre ulike bikinier..så utvalget er nok dessverre ikke det største. Da må du til London der det er tre etasjer!! 🙂

    4. Jeg skal til københavn nå i november,jeg ønsker så gjerne en bikini
      !tror du de selger bikini selv om det ikke er sommer?:)

    5. Karoline: er det VS du tenker på? Tror nok dessverre du skal være heldig om du finner noe bikini der nå….lite utvalg på flyplassen! 🙁 God tur! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg