Paradise found (again)

Det er så fantastisk å være tilbake, jeg har liksom ikke ord som kan beskrive det. Jeg prøver å suge til meg hvert eneste øyeblikk, inntrykk, lukt, smak, smil og nyte det som best jeg kan. For jeg vet at det varer ikke lenge. For en gangs skyld så kunne jeg virkelig ønske at verden bare kunne stoppe opp litt. Alle inntrykkene fra når jeg bodde her kommer tilbake..hvor godt jeg trives her, hvor mye jeg savner det. Det er nesten litt overveldende..så i stedet for å skrive så mye mer så legger jeg ved en bildekavalkade til dere 🙂

Shoebox er et av de beste stedene for skoshopping her 🙂

Og Iannou shoes der alt er superbillig..:)

Ingen vei utenom verdens fineste delikatessebutikk…Laxangora Prinos…:)

Ostedisken flommer over..

For den som liker oliven..

Kjøtt og skinkepålegg i lange baner..

Nøtter i løs vekt 🙂

De har kokosvann her også 🙂

Fra den ene endeløse rekken med frukt..:)

De beste druene!

Den spesielle frukten samlet et sted 🙂

Åh så alle disse kakeformene da..alle slags fasonger og størrelser..ikke spesielt dyrt heller..men det var den plassen da..jeg hadde lyst på alle!

Venter på taxi…ble rett og slett for mye å bære tilbake..

Fangsten på delikatessebutikken og supermarkedet 🙂

Etterpå måtte jeg innom markedet jeg brukte å handle på når jeg bodde her..

20 cent for noen agurker og tomater..det kan vi like 🙂

Koselige utekafeer 🙂

Oppussing..HMS på sitt beste..er hvertfall ingen som får noe i hodet under 🙂

Finikoudes..favorittstrandpromenaden….elsk!

På plass et par timer på stranden 🙂

Var rundt 35 grader i dag…men jeg tror det er noe galt med meg for jeg synes ikke det var varmt nok til å bade..haha..sikkert pga vinden 🙂

Sjekk de fine skoene da…hælen var 22 cm!! Da hadde jeg blitt 193 cm!!! Så det måtte jeg droppe..

Preserve i Ermou street og leiligheten der jeg bodde i bakgrunnen…

Larnaca har fått sin første helsekostbutikk! Den åpnet visstnok for tre uker siden og der hadde de både proteinbarer og shaker..det må jo være good news! Husker i fjor når jeg hadde glemt shakeren på flyet og måtte riste shaken ut i syltetøyglass..klumpete og god 🙂

Her gikk jeg på gresk kurs i noen mnd. De har intensivt sommerkurs fra 15 juli til 15 august…skulle ønske jeg hadde sjekket opp i det litt før..kanskje det er noe å tenke på litt neste år..selv om alle snakker gresk til meg her nede og jeg later som jeg forstår og svarer med det jeg husker så er det virkelig mye jeg ikke skjønner. Og det er irriterende! I wanna learn 🙂

Mange av butikkene jeg husker fra Larnaca er dessverre lagt ned..det er 16% arbeidsledighet her nede..og ikke spesielt god situasjon for de som bor her. Høyere priser og lavere lønninger. Zorba er allikevel fremdeles åpen 24/7 så folk spiser nå hvertfall…:)

Philadelphia kommer seriøst i alle smaker!! Skal det være en med spaghetti carbonara-smak? 🙂

Gult er kult på Kypros også..better bodies hadde utvalget 🙂

Her har jeg renset fem granatepler og fylt opp kjøleskapet..de gjør mye ut av seg..gigantiske…granateplenes hjemland 🙂 Himmelsk!

Jeg har kost meg med maten i dag…verdens beste pepperost..gouda med svart pepper..dere skulle bare visst! Hvorfor har ikke vi den?? Slangeagurker smaker også mye bedre enn vanlige…baguetten var tre ganger så stor..klarte bare en tredjedel 🙂 Men granateplene gikk det unna på! Har fått tak i cottage cheese som jeg skulle ha på..men ble for mett så de sparer jeg 🙂

Energilageret er fylt opp med favorittene innen usaltede nøtter 🙂

Hamstret Herbal Essences som vanlig..noen ting kan man ikke leve uten 🙂

Kjøleskapet er fylt opp som om jeg har flyttet inn 🙂

Og jeg har kjøpt frappemaskin!!! Jaaaa…nå skal jeg prøve meg på proteinfrappe!! Jeg skal ha den med meg hjem samme om jeg må ta den under armen på flyet tilbake! 🙂

Dette ble dagens fangst i tillegg til maten 🙂 Tre par sko…noen topper..en rød kjole..en nydelige kåpe på salg fra Mango og to vesker..de har det meste her i Larnaca..byen som aldri skuffer 🙂 Egentlig hadde jeg store planer om å dra på Ammos i kveld..verdens fineste bar som ligger midt på stranden! Men nå sitter jeg fremdeles her..og det ser dårligere og dårligere ut..så kanskje vi får dra fra Ayia Napa en dag…tror jeg tar tidlig kveld i dag så jeg får langdag på stranden i morgen..på tide å grilles 🙂 Håper alle har en super lørdag! Det har jeg! 🙂

 

 

 

2 kommentarer
    1. Du er jo akkurat som meg når du er ute på tur. Gleder deg over småting som artige og billige nøtter i butikken og søte fortauskafeer på hjørnet. Da er det LETT å bli fornøyd! Nå venter London imorgen tidlig. Blir som en unge bare av å tenke på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg