A day in Nicosia

Mandag skippet vi stranden, tok bussen til Nicosia og tilbragte hele dagen der. Jeg bodde jo to år i Nicosia når jeg studerte på Kypros, og byen har mange sjamerende sider så jeg må alltid ha en tur dit når jeg er på Kypros 🙂 Vi gikk av i Makarios Street..hovedgaten..og det var trist å se hvor mange butikker som hadde lagt ned der. Gaten var omtrent halvtom i forhold til året før, så det er lett å se at problemene vokser her. Nærmer seg 20% arbeidsledighet, veldig trist! Vi gikk inn i Ledra Street og måtte selvfølgelig spise pizza på Il Forno, verdens beste pizza. Så var vi og besøkte Kyriaki på Coffee Beanery..den nyeste av kaffeshappene hun driver. Kjempekoselig å se henne igjen. Hun har det travelt, men lovet en tur til Napa..så det blir forhåpentligvis en hyggelig middag i løpet av uken 🙂 Frozen yoghurt er også noe som vokser veldig på Kypros..og herregud så godt det er! Jeg skal absolutt prøve å mekke min egen når jeg kommer hjem:)

Videre dro vi til Mall of Cyprus og fikk oss en rask runde der før alt stengte…jeg rakk innom Carrefour og kjøpte tre fulle poser med granatepler så det ble tungt å drasse med seg tilbake 🙂 Var tilbake i Napa rundt kl elleve, og da var det omtrent rett i seng for å være klar for tidlig trening og nok en herlig dag på stranden i går 🙂

Fra bussen på vei til Nicosia..de har vindmøller her også 🙂

I heisen på Debenhams..vi hadde frokosten i restauranten på toppen..og jeg fant en kjempesøt kjole der.

Fra restauranten..

Kan ikke annet enn å elske gourmetbutikken til Debenhams…åh skulle så gjerne bodd her!

Frukt 🙂

Litt sightseeing 🙂

Så var det pizzatid!

Verdens beste margherita!

Mange koselige bakgater og kafeer rundt Ledra 🙂

På plass hos Kyriaki…

Topping man kan velge å ha på frozen yoghurt..såååå mye godt!

Sjekk den isen da! Lykke!

Salg på Intersport 🙂

Dessert på Haagen Dazs..for en dag!

Venter på bussen på vei tilbake..

Jasmine er fornøyd med dagens shopping 🙂

Herlig å sette seg ned 🙂

Dagens fangst..vet ikke om jeg tør å poste dette bildet en gang…er det mulig å finne så mye fint?! Shoppingen på Kypros er helt topp…finner alltid så masse her! Får jobbe litt ekstra når jeg kommer hjem 🙂

Min nye skort..skjørt fremme og shorts bak 🙂

Ha en fin dag dere..:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg