Reiselyst

Jeg DRØMMER så sinnsykt om å reise for tiden. Jeg har to uker ferie i september. Jeg vet at jeg må bort herfra, og det er tre steder som står høyt på listen.

1) California og Cabo san Lucas står absolutt høyest på listen! Har alltid drømt om Cabo san Lucas og selv om det ikke værmessig er sesong for det så kunne jeg tenke meg noen dager der og så resten av tiden i California. Jeg vil bo på Venice og trene på Muscle Beach/Gold’s gym hver dag! Pga. lavsesong er det faktisk billigere å fly fra Norge til Cabo (tur/retur – en vei er svindyrt) enn å fly til LAX. Laveste flybillettpris jeg har funnet til Cabo er litt i underkant av 6000 kroner. Men så kommer hotell utenom da. Uansett om jeg bor i sovesal med 8 andre (noe jeg ikke har lyst til) så blir det fort dyrt. Og så må jeg jo ha fly fra og til California.

2) Nice/Monaco og Roma. Dette er også en tur jeg lenge har hatt lyst til å gjøre. Fly til Nice, ha noen dager på stranden der og se de små byene rundt – Cannes, St. Tropez etc. Vil også ha en dagstur til det rosa slottet i Monaco 🙂 Deretter er planen tog til Milano der jeg vil tilbringe noen dager, og så tog videre til Roma der jeg flyr hjem fra. Her finner jeg billigere flybilletter, men tog fra by til by kommer i tillegg, samme med overnatting. Og jeg tror nok å reise rundt i disse byene koster en god del mer enn å være i USA og Mexico.

3) Kypros kommer jeg aldri utenom. Dette er hjemme..jeg har gode venner her, savner det året rundt, og godfølelsen kommer med en gang jeg lander i Larnaca. Det blir nok absolutt det billigste alternativet. På en måte føler jeg at jeg virkelig har lyst å oppleve noe nytt, på den annen side så er jeg redd for at jeg kommer til å dø av savn hvis jeg ikke får reise tilbake igjen før til neste år…

Noen som har noen synspunkt?? 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg planlegger og høstens reiser for tiden. Det er et luksusproblem at hele verden er tilgjengelig og at konkurransen flyselskapene imellom presser prisene. Drømmer og om Cabo. Byen ligger vel heller ikke mot den karibiske kysten som er orkanutsatt i september/oktober. Føler at det er tid for Karibien igjen snart….

    2. Har du prøvd å søke på en rundreisebillett? Kayak.no har slike, hvor man kan feks. søke billett til Cabo fra Oslo, fra Cabo til LA og fra LA til Oslo som en samlepakke. De billettene er ofte billigere enn å kjøpe reisene hver for seg. Du kan kanskje teste det ut!
      Gjorde en nesten lignende reise som du nevner i nr 2 nå i juni. Frankrike og Italia er dyre land, men togbillettene kan man få billig og flybillettene dit er som oftest også veldig billige. Man trenger heller ikke bo på vandrehjem med tusen andre for å få billig overnatting, prøv diverse gjestehus/B&B’s og så lignende. 🙂 Prisene på mat osv er også billigere enn her hjemme.

    3. lineinspirasjon: Haha ja det er jammen mange søkemuligheter! Hvis man tar bort all tiden man bruker på å søke på reiser så blir i grunn turen ganske dyr uansett!! Cabo ligger på Californiasiden, men september er vel den måneden som har mest regn dessverre. Det positive er jo derimot at det er utenom turistsesong, billigere fly og hoteller 🙂 Hva står på listen din for høsten? 🙂

    4. Randomjenta: tusen takk for tipset, det visste jeg ikke om..kjempelurt!! Skal sjekke opp i sånn rundreise 🙂 Frankrike og Italia høres veldig herlig ut..faren er vel at man spiser på seg noen kilo av den gode pizzaen..haha!

    5. Skal reise midt i september, langhelg og i høstferien, i litt over en uke. Sitter fortsatt på gjerdet, men har jo etpar-ti planer inne i hodet mitt, vet du!
      Det blir en kjapp Berlin-tur med et halvmarton-løp nå i august.

    6. lineinspirasjon: Åh det høres herlig ut! Gleder meg til å drømme meg bort på dine spennende utflukter 🙂 Og lykke til med halvmarathon! Du er flink! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg