L.A. pitstop

Jeg skulle egentlig tilbringe en hel uke i Los Angeles. I stedet ble det et par timer på tirsdags ettermiddag. Jeg kom til hotellet på Venice beach klokken syv om kvelden, etter å ha flydd fra Cabo. Måtte komme meg til Los Angeles for å fly tilbake til Norge tidlig onsdag morgen. Jeg hadde bestilt det siste rommet på Venice on the beach hotel. Det var helt nydelig. Et søtt rosa lite strandhotell som lå MIDT på Venice beach, ca. 100 meter før Venice Boardwalk. Rommene var lyse og lette med strandutsikt. Sånn vil jeg bo for alltid!

Jeg MÅTTE gå en tur og se så mye av området som jeg kunne før jeg la meg. Var jo tross alt 10 år siden forrige gang jeg var der. Og jeg ELSKER Venice/Santa Monica. Jeg begynte å gå. Fant Musle Beach som markerer starten på Venice bech promenade/boardwalk. Den stengte to minutter senere, så jeg fikk dessverre ikke prøvd meg der. Første gang jeg har smilt på mange mange dager var når jeg krysset promenaden. Herregud så fantastisk mange merkelige mennesker som holder til der. Uteliggere, marihuanahoder, masse ulike boder, kafeer, pizzaslice stands, you name it. Det er en herlig blanding av alle typer mennesker man kan tenke seg. Helt fra Venice beach til Santa Monica er det både løpe- og sykkelsti. Jeg var skikkelig misunnelig på alle som gikk på rollerblades, løpte og syklet mellom de to områdene 🙂 Det skulle jeg gjort hadde jeg hatt en hel dag der!

Kom meg omsider til Santa Monica, til tross for en fot som bare ble verre og verre. Gikk gjennom Santa Monica Pier og haltet meg opp til 3rd street promenade og Santa Monica Place. Jeg elsker 3rd street promenade! Der er trærne opplyst og restauranter og butikker ligger side og side. Jeg hadde en time før butikkene stengte, så jeg fikk gjort litt lynshopping på Victoria’s secret og H&M før jeg tok taxi tilbake til rommet. Det ble pakking og tidlig kveld..

Nydelig rom med sjøutsikt…:)

Utenfor hotellet..

Hostellet der jeg egentlig skulle tilbragt uken..midt på Venice boardwalk 🙂

Jeg fikk kjøpt en t-shirt med obligatorisk print..her holder han på å lage etter mine ønsker 🙂

Kafeen var blitt litt mer slitt enn den var for ti år siden ja..

Her tok jeg piercing i navlen i 2003!

Santa Monica Pier!

3rd street promenade! Jeg spiste PRETZELS. Det er seriøst det beste (og sikkert det mest usunne) jeg vet om! Godt vi ikke har det i Norge..men skulle gjerne hatt mer enn en! 🙂

Var inne og kikket på Hamilton-bagen 🙂

Victoria’s secret!

Shopping 🙂

Nytt mobildeksel..det forrige smeltet i solen 🙂

Bukse og genser fra H&M til den norske høsten..

Tidlig frokost på hotellet..den obligatoriske bagelsen..:)

Spiste frokosten på takterassen på hotellet, med en nydelig utsikt over Venice Beach…kunne stått der for alltid..

Klarte omsider å løsrive meg og bestille en taxi til flyplassen rundt halv ni. Fikk sjekket bagasjen inn til endestasjonen, og gjorde meg klar for nok en lang reise. Los Angeles til Seattle, Seattle til Reykjavik og Reykjavik til Bergen. Det er noen av de verste flyturene jeg har hatt. Mistanke om blodpropp i Seattle. I Bergen ble jeg hentet av mamma og vi dro rett til legevakten i Bergen. Jeg kunne seriøst ikke gå. Heldigvis var det bare blodpropp i ytterste vene på leggen, og det er ikke noe som kan gå til hjerte eller lunger. Fikk en del tabletter, og foten/beinet er mindre opphovnet nå. Treningsforbud. Jeg som aldri er syk..utrolig hva som har skjedd i det siste. Når man trener såpass ofte/mye som jeg gjør og så sitter 50 timer på fly på 4 dager så var det ikke så rart at dette skjedde mente legen. Allikevel kjipt og unødvendig. Viktigste var at jeg rakk begravelsen til verdens fineste besten morgenen etter…