New York og Miami

Åh nå har jeg bestilt billett til New York og Miami! Siden jeg bare fikk en dag ferie i september og kom tilbake på jobb lenge før planlagt så fikk jeg litt ekstra ferie nå 🙂 Det skal bli godt med en uke etter at den verste eksamenen er ferdig! Kjenner at det har vært veldig mye i det siste og jeg virkelig bare trenger å komme meg bort å slippe å tenke på noe som helst! Aller helst skulle det vært til en strand på en fantastisk øy, men fant ut at det hadde blitt litt kjedelig alene, så jeg legger Kapp Verde planene på is inntil videre 🙂 Jeg er ganske god på å slappe av i storbyer også jeg..så lenge jeg ikke har skole og jobb med meg. Må nok dra på litt skolebøker, men det skal gå bra.

New York! Der har jeg vært på flyplassen flere ganger, men ALDRI i selve byen. Så det blir skikkelig spennende! Det har jo vært drømmen lenge, men jeg har utsatt og utsatt det fordi jeg føler at man trenger sååå masse penger for å utnytte byen skikkelig, og ikke minst shoppe!! Men jeg må jo innse at det kommer jeg aldri til å få, så det er nå eller aldri 🙂 Det blir fra et lavprisståsted i stedet for luksusturen som jeg har sett for meg. Men noen ting er vel de samme for de fattige og de rike? Statue of Liberty for eksempel 🙂 Har fremdeles ikke funnet ut hvor jeg skal bo, så har bare flybilletter. Hotellene jeg har funnet på booking, hotels etc. er altfor dyre for meg, men de lugubre sovesalene med 18 rom frister heller ikke så mye så jeg får tenke litt på det. Tar gjerne imot tips…men det må være BILLIG…

Etter tre dager i New York drar jeg videre til Miami hvor jeg skal være i fem dager. Jeg håper jeg får litt varme! Jeg har vært i en god del byer i Florida, men i Miami har jeg bare tilbragt en dag! Så det skal bli kjekt å få utforske det litt nærmere 🙂 Og forhåpentligvis få litt sol på den hvite kroppen…har ikke funnet noe overnatting her heller. Sett på en del hosteller, så mulig det må bli det. Kvaliteten ser bedre ut enn i New York..men det er noe med å sove på rom med andre…

Det er i underkant av en måned igjen til jeg drar, håper det ikke skjer noe som ødelegger denne ferien også. Jeg krysser fingre 🙂

8 kommentarer
    1. Åååå, har glemt å svare deg på kapp Verde. Kjenner bare noen som har vært der. De sier at det er et sted for de som liker å slappe av. Altså ikke for deg og meg, haha, det MÅ jo skje noe hele tiden. Tipper du blir værende i N.Y. Eller at du i det minste har lyst til det. Miami er kult i de rette områdene, spooky i andre. Les deg opp!
      Statue of Liberty, regn med mye kø og venting. Jeg pleier å ta gratisferga til Staten Island istedenfor. Du MÅ få med deg Wholefoods i New York (og Miami), verdens beste supermarked, flere locations, google Wholefoods. Tipper du har besøkt de i London.
      Har sett på etpar hundre flybilletter de siste dagene, er SÅ reisesyk jeg og!

    2. lineinspirasjon: haha det var den følelsen jeg hadde Line, så da satser jeg på at jeg har gjort et bra valg 🙂 Håper bare jeg finner et sted å sove! Takk for gode tips! 🙂 Jeg gleder meg! Tipper du har et par reiser i arme 🙂 Det er så deprimerende nå når det er blitt så mørkt og kaldt…jeg savner sommeren! Wholefoods ja!!! Den må jeg finne!! Og ikke minst pretzel! Det er det beste jeg vet..haha..glad vi ikke har det her for da hadde jeg spist det hver dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg