Midtown Manhattan: Empire State, Chrysler, Macy’s og Bryant Park

 

Jeg bodde Midtown. Rundt meg var Times Square, Empire State Building, Chrysler-bygningen, Rockefeller center, Radio City, verdens største butikk Macy’s, og fantastiske Bryant Park.

Jeg var tidlig oppe igjen og var ferdigdusjet og ferdig med 10 km på mølla litt over klokken åtte. Da startet jeg med Bryant Park. Det er der de tre beste designerne i Project Runway viser sine kolleksjoner under fashion week (sammen med en del andre designere selvfølgelig). Det er så koselig der! Nydelig gammel bygning, fin hage med blomster og trær, og masse koselige “småhus” satt sammen som et marked. De har alt fra hjemmelaget sjokolade og cappuccino, til bakverk, såper, kremer, sminke, lommebøker, vesker, julepynt etc. I tillegg er det en ice rink der man kan gå på skøyter. Skikkelig koselig sted!

Videre dro jeg innom Macy’s og Manhattan mall. I fjerde etasje på Macy’s hadde de AUNTIE ANNE’S pretzels!!! Det er seriøst det beste jeg vet! Renate og jeg spiste det mye på verden rundt, og det smakte fremdeles like godt. Pretzel og lemonade! NAM! Like godt som det er usunt!

Jeg kjøpte billetter til Empire State Building, inkludert noe simulatorgreier. Fikk sjokk når de skulle ha 59 dollar!! Nesten 400 kroner for å gå inn i en bygning. Helt sykt. Turistfellene i New York er sykt dyre. Forøvrig skulle de også ha 5 dollar for en vannflaske der inne, og guess what? Den smakte ikke noe bedre enn den til 1,25 i gata. Simulatoropplegget hadde sikkert vært moro for unger, men det var i grunn ganske teit, og ikke minst kvalmende. Så det kunne jeg gått sluppet unna 🙂 Utsikten på toppen av bygget var helt fantastisk. Man så virkelig hele New York. Det eneste som var synd var at det var den kaldeste dagen, og det blåste sånn på toppen at det var nesten umulig å være der. Tror jeg holdt ut i tre minutter. Så var det gjort. Jeg sjekket prisen på Rockefeller center, som nesten er like høy. Der skulle de ha 27 dollar. Snakk om forskjell! Så neste gang blir det thumps up Rockefeller, thumps down Empire State. Favoritten er uansett Chrysler-bygningen. Finnes det noe finere?

Ferdig i Empire State dro jeg til Madison Square Park der jeg fant Eataly. Glem Wholefoods, Eataly er tingen! FOR ET STED!! Det minnet meg veldig om Mathallen i Oslo, bare enda mer fantastisk! De hadde alt av italienske råvarer, inkludert bakverk, pasta, kaffe, viner, gelato, oster, skinker, og en hel haug med andre ting! Det var små barer, kafeer eller outlets over alt der du kunne prøvesmake eller sette deg ned og bestille lunsj, middag etc. Neste gang du skal til New York…HUSK EATALY! 🙂

Etter en pitstop på Farmer’s market og Wholefoods på Union Square, fortsatte jeg ned til Meatpacking district der jeg fant Chelsea market. Enda en himmel!! Det må opplevels! Jeg skjeiet ut med steinovnsbakt pizza margherita til middag fra en av outletene der. Ellers kunne du finne alt mellomhimmel og jord. Sjokoladedekkede nøtter, frukt og kakobønner, brødtyper, frukt og grønnsaker, alt av fersk ferdigmat, kaffetyper, brownie outlet, og en hel haug med andre godbiter. Chelsea market dere! I’m going back!

Det er hva jeg kaller gresskarkunst!

Jeg gikk tilbake igjen til Times Square, på veien gikk jeg forbi Madison Square Garde, der jeg alltid har drømt om å se Led Zeppelin live. Litt vanskelig nå…var en eller annen kamp som skulle skje der, masse folk kledd i drakter. Avsluttet kvelden på Forever 21 🙂 Tidlig i seng og utslitt nok en gang etter en super dag med nye opplevelser 🙂

Favorittmoteskolen i New York..FIT! 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg