Tanker om livet…

Livet er i mange tilfeller så altfor kort. Dette året har nok vært det vondeste året jeg noengang har hatt. Det er så mye trist som har skjedd. Jeg har mistet begge mine fantastiske besteforeldre i løpet av høsten og det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på dem og savner dem. Jeg visste virkelig ikke hvor viktige de var for meg før de var borte. Det er en stor del av meg som er borte. Jeg syns det er så vondt å besøke graven, så ekkelt at de må ligge i en kiste under bakken, ute i regn og storm. Besto hatet regn. Gravsteinen er på plass, den er veldig fin, men det burde ikke vært sånn at begge navnene ble skrevet på samtidig. Og steinen står bare på besten sin plass. På besto sin er det ingenting. Jeg trenger dem. Den godheten jeg fikk gjennom dem trenger jeg. Jeg håper jeg klarer å beholde den videre. Savner dere så utrolig masse besto og besten <3

Sist jeg var på tur, når jeg reiste til New York så fikk jeg telefon om at søteste lille tante Martha også var gått bort. Det er søsteren til besto, og hun var som en andre bestemor for oss. Like snill og god som besto. Jeg fikk dessverre ikke gått i begravelsen hennes, men jeg har mange fine minner fra besøk i Arendal hos tante Martha. Nå er det bare tante Ingeborg igjen, og hun må vi passe godt på. Hun er den siste igjen av åtte søsken. Det er ganske sprøtt.

Jeg har arvet favorittblusen (min favoritt) til besto. Foreløpig står den på bysten i stuen. Besto var så utrolig fin i den! 🙂

Verdens beste <3

Her om dagen så var det en ung gutt som døde i trafikkulykke (på grunn av den forferdelige snøen som kommer hvert år og alltid ødelegger mange familier). Jeg kjente han ikke, men vokste opp i samme nabolag som han og gikk på skole med søsteren. Min bror kjente han, og det samme gjorde flere venner av meg. Det er så trist å lese ord fra venner og familie som har fått hele verden sin omveltet. Dagen etter døde en engelsk jente som jobbet på Carwash (der jeg jobbet på Kypros) av en overdose sovetabletter. Hun hadde mistet moren sin noen måneder tidligere, og det ble rett og slett for vanskelig å takle. Disse to dødsfallene har gått så utrolig inn på meg. Selv om jeg ikke stod noen av personene nære, så er det så utrolig trist. Jeg har ikke ord å sette på hvordan familiene deres må ha det nå. Og det verste er at det blir nok bare verre. Nå er det så kort tid siden de så sine kjære. Det verste kommer etter begravelsen når man skjønner at personen er borte, og savnet bare blir større og større for hver dag. Nei, det er virkelig vanskelig å skjønne meningen med livet noen ganger. Hvorfor skal noen cruise gjennom og få alt som de vil, mens andres verdens raser sammen rundt dem?

Jeg har bare mamma, pappa og Fredrik igjen. Jeg aner ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg hadde mistet noen av dem. Men jeg er så redd for det. Etter alt som har skjedd denne høsten så er jeg livredd for at de skal komme bort for en ulykke, at noe ikke skal stemme i kroppen, at noe uforutsett skal skje. Det er forferdelig vondt å gå rundt og tenke det, men det er vanskelig å la være. Jeg vet at om noe hadde hendt med en av dem så hadde ikke jeg klart å gå videre. Jeg er så avhengig av alle tre. Mamma er så omorgsfull og snill, pappa så løsningsorientert, kunnskapsrik og hjelpsom. Og Fredrik? Han er verdens beste bror. Snill, god, morsom og hjelpsom. Jeg gleder meg til han flytter tilbake til Stord så jeg får se han litt mer!

Nok om alt det triste…jeg vet at mange av dere har spurt etter bilder fra Miami, og det kommer. Jeg lover å bli flinkere med innleggene når jeg er ferdig med kostholdseksamen neste uke. Konsentrasjonen er ikke på topp denne høsten, jeg må bare komme meg gjennom årets siste eksamen. Blogging tar ganske mye tid, så derfor har jeg prioritert trening og pugging sammen med jobb disse ukene. Det er viktig for meg å gjøre det bra på eksamen, fordi jeg vet at det er et felt jeg kan mye om.

For en uke siden var vi i bryllup til Silje og Peter. De må være tidenes vakreste brudepar! Silje var nydelig i prinsessekjole, og hele bryllupet var gjennomført til den minste detalj. Nydelig borddekking, og en helt fantastisk musikkvideo som ble laget på utdrikningslaget! Nå koser de seg nok på Maldivene..velfortjent 🙂

Ellers tror jeg det nesten ikke selv når jeg sier at det har vært fantastisk å ha en HEL uke på Stord. Jeg har hatt kjøkken hver eneste dag, laget sunne gode middager, og hatt tilgang til det samme treningssenteret hele uken. Har fått nytt styrkeprogram som jeg har testet denne uken, det er en firesplitt, og fy søren så hardt det er. Etter beindagen på mandag kunne jeg ikke gå igjen før i går. Det er det verste jeg har vært med på. Og det fra en person som ikke bruker å få noe særlig gangsperr. Med tre cardiodager (kanskje fire med i morgen) i tillegg så har jeg faktisk klart å gå ned 1 kg denne uken. Og det er ikke hverdagskost for meg lenger, med alle disse reisene! Det blir heller motsatt vei dessverre…Jeg reiser til Oslo igjen på mandag, håper jeg klarer å fortsette mitt strenge regime 🙂

Råstekte grønnsaker med grillet kyllingpålegg, egg og urter 🙂

Grillet søtpotet, ørret og halloumi (var så heldig å få en pakke fra Espen som jeg har klart å dele opp i fire porsjoner og spart på:)) Så godt til laks! Og selvfølgelig: ingen laks uten kålsalat med gulrot, sitronsaft, pepper og sukrin 🙂 Dette er min favoritt fiskerett!! Ellers har jeg kost meg med squashlasagne i dag 🙂

Alle skryter sånn over disse questbarene, så når de lå foran nesen på meg over alt i Miami så fant jeg ut at jeg skulle prøve. Så jeg kjøpte en av hver (nesten). So far så syns jeg det er helt GRUSOMT. Jeg skjønner virkelig ikke fascinasjonen? Nutrilett dark premium slår de langt ned i støvlene på smak og konsistens! De har kanskje bra næringsinnhold, men det hjelper liksom ikke. Den verste var en jeg kjøpte to av for jeg trodde den skulle være så god: double chocolate chunk! Æsj, det smakte spy! Brownie var heller ikke noe god. De eneste jeg klarte å spise en halv bar av var white chocolate/rasberry og chocolate chip cookie dough. Men det er ikke noe jeg kommer til å kjøpe igjen. Chocolate peanut butter, lemon cream pie, coconut cashew og de der peanut butter cupsene vet jeg ærlig talt ikke om jeg tør å prøve en gang. Nei questbarer kan dere bare ha for dere selv for min del 🙂 Jeg skjønner det bare ikke!

Ønsker alle en fin helg videre, så kommer jeg sterkt tilbake mot slutten av neste uke! Da skal jeg forresten ha styrke- og spinningtime på Sport-Treff for de som har lyst å bli med 🙂

 

2 kommentarer
    1. Masse lykke til i ukene fremover, nå må det jo og nærme seg avreise Dubai? Hva heter hotellet dere skal bo på? Drar en svipptur igjen i januar, hadde ikke gratis nett da jeg besøkte byen forrige uke, så det ble kun et lite tulleinnlegg.
      Måtte 2014 ble DITT år. Og kunne ikke vært mere enig med deg, hva i søren er det som er så bra med disse Questbarene, de smaker jo helt grusomt….?Husfar synest heldigvis at de er ok, om han ikke spiser de opp snart så kaster jeg de i søpla.

    2. lineinspirasjon: tusen takk Line, det er fem uker igjen! Holiday Inn skal vi på bo i Dubai..nær Burj Khalifa. Jeg aner ikke hvor det er bra eller ikke, men håper det blri greit. Jeg har dessverre ikke fått oppdatert meg på noen blogger de siste ukene…var rett innom og så på det siste innlegget ditt nå (skal oppdatere meg på Dubai og resten etter eksamen:)) og jeg er så utrolig lei meg for deg! Hadde virkelig krysset fingrene for at dette prosjektet ditt skulle ende bra, det hadde du virkelig fortjent! Nok et eksempel på at verden er urettferdig! Jeg krysser fingrene for et mirakel for deg og så håper jeg at 2014 blir året for oss begge!:)

      Og forresten..dødsbra at du ikke liker questbarer heller…haha 🙂 Kanskje vi er flere, men folk bare ikke tør å si fra. Jeg ble jo uglesett når jeg ikke likte “The matrix” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg