Last day in Miami

Så kommer siste innlegget fra Miami, bedre sent enn aldri 🙂 Fra fantastiske frukt og grønnsaksbutikker i New York, kom jeg til Miami og fant seriøst ikke et eneste grønt blad noen sted. Jeg gikk tre dager og lette etter noe som kunne minne om frukst/grønnsaker, havregryn eller annen sunn mat. Men neida, det var bare Walgreens overalt – med chips, kjeks, ost, godteri, brus og kanskje en gammel pakke med oppkuttet vannmelon. Når man har lyst på noe sunt og ikke finner det, da er det hvertfall kjipt! Så til slutt begnte jeg å google. Jeg fant frem til at det skulle ligge en Wholefoods der (hurra!!) så da var det bare til å følge kartet! Og jammen…etter 12 kvartalers ganger dukket Wholefoods opp! Midt i en hovedvei med ingenting annet rundt seg, langt fra alt annet som heter butikker. Gjett om jeg ble glad! Kjøpte med meg i poser og sekk på frukt, grønnsaker, salatbar, havregryn, sunne frokostblandinger etc.

Det er på sånne steder man virkelig skulle ønske man hadde kjøkken så man kunne kokkelert litt 🙂

Hotellet mitt har jeg glemt å vise dere…Starlite hotel på Ocean drive. Helt greit hotell, fine og renslige rom med housekeeing hver dag. Eneste var at det var litt bråk i helgen fra folk som festet på naborommene (bar i kjelleren), men det er vel bare sånn man bør forvente. Jeg er jo verdens kjipeste når det kommer til sånt, la meg klokken 10 når jeg var der. Haha.

Et av de mest populære hotellene på Ocean Drive 🙂 Har også vært med i noen filmer, men husker ikke helt hvilke det var. Johnny Rockets fra Scarface lå omtrent vegg i vegg med mitt hotell.

Florida’s største shoppingsenter med 350 butikker. Der tilbragte jeg den regnfulle søndagen. Og kjøpte meg Calvin Klein ullkåpe!! 🙂 Har i grunn funnet ut at det er bedre å kjøpe noen få dyre plagg som man kan bruke mye, i stedet for en hel haug med billigplagg som bare brukes en gang eller to. Derfor ble det stort sett bare Macy kjole, Calvin Klein kåpe og svart blazer som ble med meg hjem fra turen.

+ Nike joggesko fordi det var så latterlig billig. Skal aldri mer kjøpe det i Norge. Rip-off!

Saks var IKKE det samme i Florida!!! Burde holdt seg unna!

Kjøpte Calvin Klein veske til mamma 🙂

Mandagen skulle jeg hjem..heldigvis på kvelden, for gjett hva jeg våknet til??!!! Strålende solskinn!!! Eneste dagen på hele turen der det var fint vær. Jeg tok meg en joggetur kl 7, og rett over kl 8 var jeg ferdig dusjet og i bikini på stranden. Jeg kom faktisk før solsengene åpnet så måtte ha en time på håndklet først. Droppet også solkremen totalt denne dagen, nå skulle jeg grille meg til Silje og Peter sitt bryllup noen dager senere 🙂 Var helt fantastisk herlig!! Det er ingenting som slår livet på stranden!

Jeg kjøpte en koselig julebok som jeg leste ut på stranden 🙂 Anbefales!

Nydelig dag, som endte i at jeg ble ganske så solbrent før hjemreise 🙂

Var trist å ta farvel med stranden når jeg bare hadde fått en dag der!

De hadde seriøst den beste yoghurtisen ever! Granateple som topping??!!! 🙂

Pakkingen var et godt stykke arbeid. Jeg hadde kjøpt så mye til mamma (og litt til pappa) i tillegg til de tunge store tingene til meg selv, så jeg måtte ha to håndbagasjer. Kom på flyplassen og måtte betale overvekt, men heldigvis bare 60 dollar for kofferten. At håndbagasjen veide over 20 kg brydde de seg ikke om. Men jammen var det tungt å drasse på fra Miami til London, fra London til Oslo, inn på flytoget og bort til Vika Atrium. Huden på hendene sprakk faktisk så det blødde flere steder. Mest på grunn av de store avstandene jeg måtte gå på noen av flyplassene. De har dessverre ikke vært så smarte som Gardermoen å innføre små vogner for håndbagasje. Det er genialt! Uansett, Miami er et fantastisk flott sted som jeg mer enn gjerne reiser tilbake til! Men kanskje på en årstid med litt mer stabilt vær sånn at jeg kan komme hjem med litt brunfarge på kroppen 🙂 

 

2 kommentarer
    1. Jeg googla heldigvis Wholefoods før avreise, og fant frem dag en ved siste Miami-besøk, så denne sjappa kjenner jeg godt til. Spooky område, møtte noen raringer rundt der…
      Helt enig mht tips som du skriver om i forrige innlegg. Forferdelig uting med mas om tipsing i tide og utide, gjør til at jeg bortprioriterer arrangerte utflukter, ordner alt selv.
      Finnes det stabilt vær i Miami, da? Det beste jeg har opplevd sånn sett må ha vært iløpet av norsk sommer, men da er luftfuktigheten også litt vel ubehagelig.

    2. lineinspirasjon: Ja det var litt rart sted den lå! Men jeg ble så glad når jeg fant den at jeg glemte alt rundt meg…haha..hater Walgreens! Ja den tipsingen var virkelig i en uting. Dårlig kultur, garantert mye bedre å ordne utflykter selv! Synd at det måvære sånn! Haha du har rett i det, jeg har vært der om sommeren og da er det litt mer sånn at det bare regner en times tid 🙂 Litt bedre enn fire dager i strekk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg