Årskavalkade 2013

Begynnelsen på 2013 begynte veldig trist for min del med at vi måtte legge ned B.Young. Jeg elsket virkelig å få jobbe med klær, og det var kjempetrist at det eventyret tok slutt før vi skikkelig var kommet inn i gamet. Jeg var ikke arbeidsledig en eneste dag. Begynte rett i trainee jobb på Sport-Treff og en uke senere fikk jeg telefon fra Kværner om jeg var interessert i kommunikasjonsjobb der.

Januar 2013 var starten på et år med utrolig mye jobbreising. 200 reisedøgn har gitt meg mange nye spennende opplevelser, men også store utfordring på kosthold og trening. Thon Hotel Vika Atrium i Oslo har blitt mitt andre hjem: jeg fikk julegave og invitasjon til å være med på julebord der. I tillegg til fantastisk service, så har de et flott treningsrom i kjelleren. Trives utrolig godt der 🙂

Jeg blir bare mer og mer glad i trening og kosthold og tok del i vektkurs på Sport-Treff som assistent. Samtidig startet jeg må PT-utdannelse ved Norges Idrettshøyskole. Våren 2013 var det anatomi og muskelbiologi som stod i fokus, mens høsten 2013 var det treningslære, biomekanikk og kosthold. Jeg er nå utdannet kostholdsveileder og kvalifisert til å lage dietter og kostholdsplaner 🙂 Jeg har fått noen nydelige venner for livet, og hatt mange engasjerende helger med dyktige forelesere. Senere hadde jeg ansvar for vektkurs på Stord, noe jeg håper vi kan videreutvikle i 2014 🙂

Pinsehelgen var det nydelig vær, så jeg satt på terassen og leste til eksamen 🙂

Så endte jeg opp med brokk på luftrøret og måtte ta anatomieksamen full i paragin forte…ikke akkurat sånn jeg hadde planlagt det!

Jeg har utfordret meg selv på treningsfronten. Prøvde crossfit i Oslo i mars, trente med forsvaret i Frognerparken i juni, begynte å jogge ute for første gang, og har blitt bedre og bedre på styrketrening. Jeg har også prøvd to ulike PT-er 🙂

Har blitt veldig glad i Oslo, og utforsket byen så mye som jeg har hatt mulighet til 🙂 Sommeren er nydelig der!

Dette har dessverre vært et år der jeg har vært utrolig lite sosial. Skole, jobb og trening har slukt hver eneste time av tiden min. Jeg har tilbragt alt for lite tid med mine nærmeste, og i perioder vært veldig ensom. Jeg har allikevel hatt koselig kafedater med Caroline og Isabel i Oslo og sett igjen herlige mennesker jeg ikke har sett på veldig lenge. Var superkoselig å treffe Lise, Vegard og Sebastian igjen i mars, besøke Alexander i Farsund i april, ha besøk av Frank og spise på Brygga 11 i mai og å treffe igjen Tor-Inge som studerer på NIH 🙂

Vi har hatt koselige helger på hytten til mamma og pappa. I påskeferien var hele familien samlet. Vi satte garn, gikk turer og koste oss med god mat 🙂

På 17. mai var vi hos verdens fineste besto og besten 🙂

I juni arrangerte pappa slektstreff..vi var omtrent 100 stykker samlet på hytten.

2013 har også vært et skikkelig konsertår. Det begynte med Bruce Springsteen med Renate, mamma og Anne i Oslo i april, Tom McRae med mamma i Oslo og i Brussel i mai (fantastisk å se han igjen!!), Beyonce med Caroline i slutten av mai og Rihanna med Renate i juli 🙂

Og ikke minst..alle reisene mine i 2013. Foruten Oslo så har jeg vært i Brussel, Gdansk/Gdynia, Kypros, Cabo san Lucas; Mexico, California, Nederland, Milano, Warszawa, New York, Miami, Abu Dhabi og Dubai og snart Oman). Jeg har sett de fire største motebyene New York, Paris, Milano og London før jeg ble 30. Målet var egentlig å være der under moteukene..men allikevel 🙂

Det vondeste i 2013 er nok at jeg har mistet begge mine fantastiske besteforeldre…besten når jeg var i Mexico i september og besto når jeg var i Polen på jobb i oktober. Det er fremdeles så vondt, og vi savner de veldig <3

I november var vi i bryllup til Silje og Peter, som var et nydelig brudepar 🙂

Julen tilbragte vi for første gang alene vi fire. Vi er stort sett i Bergen eller hos besto og besten..det var litt merkelig, men det gikk jo på et vis det også 🙂

Jeg fikk blender fra Kitchenaid som jeg gleder meg til å eksperientere med 🙂

De siste dagene av 2013 hadde vi noen fantastisk dager til De Forente Arabiske Emirater, spesielt Abu Dhabi 🙂

Jeg håper at 2014 blir et fantastisk år, der jeg får realisert mine nyttårsforsetter og kanskje en drøm 🙂 Jeg håper jeg klarer å fullføre PT-utdannelsen og får jobbe med kosthold og trening og være med på å inspirere folk til en sunnere og mer aktiv hverdag 🙂 Jeg håper jeg får tilbringe mye mer tid med gode venner 🙂 Og jeg satser på flere fantastiske reiseopplevelser. Godt nyttår dere!!! 🙂 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg