Shopping i Dubai

Jeg kan ikke si annet enn at shoppingen i Dubai er sinnsyk. Nesten overveldende. Jeg shoppet veldig lite fordi jeg sparer til PT-utdannelse, men hadde jeg hatt mulighet så kunne jeg nok funnet mye. Vi besøkte tre kjøpesentre: Marina Mall, Mall of the Emirates og Dubai Mall. Førstnevnte er som et norsk kjøpesenter, mens Mall of the Emirates med sine 500 butikker kan sammenlignes med Mall of America i USA. Dette var mitt absolutte favorittsenter 🙂 Dubai Mall har 1200 butikker, men det ble rett og slett for stort, og for kaotisk. Klarte nesten ikke å ta deg frem i gangene på grunn av folkemengden. Jeg fant ikke en eneste ting mer der som jeg ikke fant i Mall of the Emirates. Foruten en skøytebane, et gigantisk akvarium og en stor fontene. Til sammenligning så er det skianlegg i Mall of the Emirates.

Fine supermarked på kjøpesentre..masse oppkuttet frukt og bær. Det eneste minuset var at det var veldig dyrt!

Skisenteret i Mall of the Emirates 🙂 Her kunne du ta skiheis, ake, eller spise på en av restaurantene. Rommet holder -3 grader så jeg holdt meg langt unna 🙂

Vi fant norsk laks fra Hallvard Lerøy på Carrefour 🙂

Mamma venter på meg mens jeg kjøper sportsBH-er på Victoria Secret 🙂 De er best!

Pinkberry har sykt god yoghurt-is. Og i likhet med Miami så tilbydte også de granateplekjerner på toppen! Nam!

Masse fine kaker å se på 🙂

Waterfalls i Dubai Mall.

Dubai Ice rank.

Og så oppdaget jeg noe fantastisk på den gigantiske foodcourten: KCAL! Sunn fastfood der alt er under 300 kcal. De har alt fra kjøtt, til lasagne til frokoster. Jeg har sååå lyst å ta dette konseptet til Norge!! 🙂 

Souq al bahar ligger rett utenfor Dubai Mall og er et koselig sted å se fonteneshowet fra 🙂

Magnolia Bakery 🙂

Jeg ble så forelsket i denne søte uglen 🙂 Men den var for stor til å ta med hjem 🙁

Og det verste av alt…Blake Lively var på Galleries Lafayette!!!!!!!!!!!!!! Vi kom 30 minutter etter at hun hadde gått. SNAKK OM UFLAKS!!! Hun er jo en av mine alle største favoritt-moteikoner. Det hadde jo vært for godt til å være sant.

Akvariet 🙂

Jeg fikk meg en ny vinterjakke, lang kjole og skjørt på salg, og en topp og buksedrakt på Debenhams utenom salg 🙂 Foruten de store kjøpesentrene og markedene i Deira så har ikke Dubai noen hovedgate med butikker sånn som de fleste norske byer. Men med utvalget på sentrene så er det heller ikke nødvendig 🙂

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Å, mye er superbillig på supermarkedet, maten i varmdisken, brødvarer og tørrvarer. Husk at frukten er importert og derfor dyr. Kjøper omtrent alt av klær i Dubai (og London) jeg nå. Besøker kun favorittbutikkene på Dubai Mall, blir svimmel om en skal få med seg alt. Enig i at Mall of the Emirates er supert. Liker og Mercato Mall nærme Jumeirah-moskeen. Deira City Centre blir litt mye Oslo City, og Burj Juman er bra, men utnytter ikke potensialet sitt…..
      Digger å stoppe opp ved fontenen/stuperne på DubaiMall, er så beroligende å se på. Kcal har jeg ikke fått med meg, må se etter!

    2. lineinspirasjon: ja du har nok fått med deg mye mer enn meg på shoppingen i Dubai Line! Med en familie som bare vil spise ute, og en pappa som hater shopping så fikk jeg ikke sjekket ut så mye som jeg ville gjort på egenhånd 🙂 Men bærprisene var syke…60 kr for en jordbærkorg! Vi importerer jo vi også, men vi har ikke de prisene! Hva er favorittene på Dubai Mall? 🙂

      Sjekk ut Kcal, ligger i den store foodcourten! Helt topp!!

    3. Favoritter på Dubai Mall: Bloomingdales, Peak Performance og økologisk butikk med mat og kosmetikk, begge dessverre nedlagt nylig, Reebok for crossfitkolleksjonen, Niketown, et fransk bakeri jeg ikke husker navnet på, en butikk for dadler (med bla sjokolade på) i løsvekt mm. Bare litt over en uke igjen nå, drar neste fredag etter jobb. Rekker ikke allverden på tre dager, men har jo en helg der i mars og. Ok å være effektiv når jeg er godt kjent.

    4. lineinspirasjon: Bloomingdales ja! Skulle gjerne hatt Macy’s også! 🙂 Jeg trente grit plyo, strength og cardio i går! Det er faktisk reebok for crossfit…helt insane, kan ikke gå i dag 🙂 Det franske baeriet så jeg nydelig! 🙂 Blir spennende å se hva du finner på neste uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg