Kondisjonsutfordring: bli raskere – uke 5

Denne uken har vært en utfordring med tanke på å gjennomført alle øktene mine. Jeg måtte derfor tjuvstarte forrige søndag for å få det til å gå opp. Mandag og tirsdag var jeg i Egersund, men var hjemme i åttetiden på tirsdagskvelden så jeg fikk inn en styrkeøkt den dagen. Onsdagen var løpeøkt nr 2 + styrke, torsdagen hadde jeg spinning + styrke, og på fredag brukte jeg hele dagen på flyplasser på vei til Gdansk. Lørdagens økt, og ukens siste, ble derfor gjennomført på hotellet i Gdansk. Man kan hvis man vil 🙂 Jeg tipper utfordringene blir enda større kommende uke, da jeg skal få gjennomført 4 styrkeøkter og de tre øktene nedenfor i løpet av en travel jobbuke i Polen. Stay focused sier bare jeg! I can do it! 🙂 Her kommer neste ukes løpeutfording.

Nybegynner uke 5 (du velger selv hvilke tre dager i uken du vil gjøre det):

Dag 1: jogg/gå i 5 minutter, jogg 5 minutter, gå 30 sekunder x 5 stk. Avslutt med å jogge/gå 5 minutter.

Dag 2: jogg/gå i 5 minutter, jogg 5/4/3/2/1 minutter, 30 sekunder pause mellom, jogg/gå 5 minutter.

Dag 3: jogg/gå i 5 minutter, jogg 1 minutt x 10 stk i motbakke, gå 30 sekunder mellom, jogg/gå 5 minutter.

 

Erfaren uke 5 (du velger selv hvilke tre dager i uken du vil gjøre det):

Dag 1: jogg 45 minutter, 5 innlagte sprinter på 1 minutt.

Dag 2: jogg 15 minutter, løp 20 minutter (raskere enn jogg, men uten å stivne), jogg 15 minutter.

Dag 3: jogg 15 minutter, løp motbakke 4 minutter x 4 stk, 2 minutter gå/joggepause mellom, avslutt med 10 minutter jogg.

 

Are you ready?! 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg