Kondisjonsutfordring: bli raskere – uke 8

Bare tre uker igjen på utfordringen! Jeg skal straks ned for å fullføre denne ukens tredje økt, og kjenner nå at det begynner å bli tyngre. Mye mer stigning på hver økt gjør at farten må gå ned. Det liker jeg ikke så godt, men samtidig vet jeg at jeg har godt av det så jeg holder ut 🙂 På disse langkjøringene med variert terreng så kjører jeg et program på mølla der stigningen regulerer seg opp og ned av seg selv. Grusomt å opprettholde samme fart på nivå 0 som på nivå 7 for eksempel. Ingen tvil om at det er en killer for kondisjonen! Legger ved neste ukes utfordring under.

 

Nybegynner uke 8 (du velger selv hvilke tre dager i uken du vil gjøre det):

Dag 1: jogg 10 minutter, løp 10 minutter, jogg/gå 10 minutter.

Dag 2: jogg 30 minutter, 5 innlagte sprinter på 30 sekunder (løp så fort du klarer).

Dag 3: jogg 10 minutter, jogg 4 minutter x 4 stk i motbakke, jogg/gå 5 minutter.

 

Erfaren uke 8 (du velger selv hvilke tre dager i uken du vil gjøre det):

Dag 1: jogg 50 minutter i variert terreng, 5 innlagte sprinter på 30 sekunder

Dag 2: jogg 15 minutter, løp 25 minutter (øk jevnlig hver 5. minutt, siste 5 maks fart), jogg 10 minutter

Dag 3: jogg 50 minutter i variert terreng (program på mølle)

 

Jeg håper på bra vær neste uke sånn at jeg kanskje kan starte å jogge ute på disse terreng-øktene. Det hadde vært supert, for variert terreng ute er mye kjekkere enn variert terreng på en mølle 🙂 Men da må det være sol og ganske mildt for min del så det spørs om jeg kanskje ikke må drøye det til over Florida…:)

Klar for de tre siste ukene?!

 

 

4 kommentarer
    1. Mornings! Tar gjerne en løpe-økt med deg i Oslo en gang i løpet av 2014, om ikke annet enn til høsten. Vi har jo mange planer i ukene fremover begge to, gled!!! Er veldig spent på hvordan du vil trives i Florida.

    2. lineinspirasjon: Hei Line! Det hadde vært moro å møte deg, men jeg får prestasjonsangst med en gang det er snakk om en løpeøkt med DEG! Du er jo helt RÅ! Både på fart og utholdenhet! 🙂 Ja blir et spennende år dette 🙂 Har akkurat booket sommerferien til Kypros 🙂 Herlig å ha den i boks!

    3. Kobler meg på Line over her. La oss møtes, jeg kan garantere at hun er superNICE! du trenger IKKE å ha prest.angst….hun tilpasser seg, og det er gøy med treningstreff – uansett innhold.
      Keep it up!

    4. Janne: Ja det var virkelig ikke sånn ment! Hadde vært supermoro å treffes! Tror jeg kan lære mye fra Line 🙂 Men jeg er langt fra så rå på løpingen som hun er! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg