Bringebærpannacotta

Denne oppskriften fant jeg på bloggen til flinkeste Linda Stuhaug for en god stund tilbake. Jeg har gjort noen små modifikasjoner. Det er en utrolig enkel og knallgod dessert som jeg har laget mange ganger. Blir liksom ikke lei! Inneholder sunne proteiner og gode vitaminer fra bringebær. Prøv den du også! 🙂

 

Ingredienser:

400 g bringebær (jeg bruker frosne som jeg tar ut noen timer før)

1 lime

3-4 ss sukrin + (eller 4 ss sukrin og noen dråper stevia) Smak til hvor søtt du vil ha det, jeg liker syrlig 🙂

0,5 dl vann

4 gelatinplater

1 boks mager kesam

 

Fremgangsmåte:

Finn frem ingrediensene du trenger. Ta gjerne bringebær og kesam ut i romtemperatur en liten stund før du starter.

Legg gelatinplatene til bløt i kaldt vann mens du lager bringebærsausen.

Ha bringebær, saften av 1 lime, vann og sukrin+ i en kjele og kok opp til en flytende saus.

Bringebærene skal være most. Det tar ca. 5-10 min.

Bland inn gelatinplatene i den varme sausen og rør inn til de er helt smeltet. Sett sausen til avkjøling.

Når sausen er lunken (eller litt varmere) rører du inn en boks kesam til du får en jevn saus.

Fordel i porsjonsformer eller en stor skål.

Pynt med valgfri topping og nyyyyyt 🙂

Spesielt god på en varm sommerdag!

God lillelørdag 🙂

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg