Oppsummering uke 7 av 12

Haha det går unna på matbokser og shakere..de brukes til det meste 🙂

Denne uken har jeg så og si klart å bli kvitt vekten jeg gikk opp når jeg var i Polen. Det er kjedelig at det har satt meg tilbake en uke, men sånn er det. Jeg syns det er utrolig vanskelig å klare å holde seg 100% til kostholdsplanen når jeg er på jobbreiser. Det er liksom ikke alt man har kontroll over. Denne uken skal jeg ha 3 dager i Oslo, gruer meg litt til det for jeg er redd det samme skal skje som det gjorde i Polen. Nå når jeg er back on track. Og jeg har ikke lyst på enda et tilbakesteg. Jeg elsker Oslo, men det hadde definitivt vært kjekkere om jeg bodde der og hadde en leilighet der 🙂

Fredagens middag – karbonadedeig, grønnsaker og en neve fullkornspasta i tomatsaus.

Denne uken har jeg hatt fem styrkeøkter. Hadde en å ta igjen fra forrige uke så da måtte det bli sånn. Klarte også akkurat å komme i mål med kondisjonsutfordringen. I tillegg fikk jeg prøvd to ulike yogatimer. Den ene syns jeg var kjekk, med litt fart i, så der tror jeg at jeg skal fortsette. Vi startet litt på handstand – på den måten at man står sånn halveis oppå hverandre, og her har jeg laaaangt igjen. Coremuskulatur har jeg jo ikke så jeg driver bare og svaier på midten. Haha. Prøvde inntil en vegg i går, men jeg klarte det ikke uten at Fredrik holdt beina mine inntil. Knekker på midten. Så jeg håper denne yogaen kan jeg meg mer coremuskler, kjente det hvertfall veldig godt i korsryggen i dagene etter. Den andre yogatimen var mer spirituell, og selv om hun er veldig flink hun som har den timen så var den ikke helt min stil. Litt for rolig. Jeg frøs faktisk hele timen til tross for at jeg hadde collegejakke på meg.

Onsdag var Fredrik og jeg med mamma til Haugesund for å kikke på nye kjøkkenmøbler. Når vi var og spiste på Dolly Dimple’s så hadde jeg med meg proteinpannekake med pålegg, så det gikk veldig bra 🙂 Så slapp jeg noen utskjeielser den dagen!

Fineste Anne Kathrine foran den stilige tapeten deres 🙂

I helgen har jeg vært på jobb begge dagene, men har også klart å være litt sosial på kveldene 🙂 Fredag var jeg på vorspiel hos Anne Kathrine og Nils Olav. Jeg drakk ikke, men det var veldig hyggelig det 🙂 Ble også med en liten tur ut på Frugård, men der kjente jeg ingen, og det er rart hvor trøtt man blir over midnatt når man ikke drikker alkohol, så rundt halv 2 takket jeg for meg 🙂 Lørdag kveld hadde jeg besøk av Camilla. Altfor lenge siden sist, så det var kjempekoselig. Jeg serverte kylling med risotto og grønnsaker, og bringebærpannacotta med frukt til dessert 🙂

Kylling i ovn 🙂

Chicken risotto and vegetables 🙂

Søndag var det tidlig opp å eksperimentere frem en sunn deig til fastelavnsboller før jeg dro på jobb. Hadde på meg treningsklær og hadde planer om å dra rett på trening. Det dro veldig ut på jobb så jeg var ikke før kl 15. Da var det bare til å gå hjem igjen og trille ut boller og steke før jeg dro hjem til mamma og pappa. Vi spiste protein- og fiberrike fastelavnsboller med kesam og frukt. Mamma pisket krem som de hadde. Fredrik var også hjemme så det var kjekt å få noen timer med han 🙂 Kjørte han til båten og det var virkelig såvidt. Når vi kom på kaien så gikk båten ut, 2 min før tiden. Jeg fløytet som en gal og Fredrik løp som en gal, og jammen kom de inn igjen så han fikk bli med! Han hadde visst fått kjeft, men allikevel, fantastisk at de kom tilbake! 🙂

Mett etter bollen dro jeg ned på Sport-Treff og fullførte ukens siste kondisjonsøkt. 5 motbakkeintervaller på 4 minutter per er ikke til å anbefale etter fastelavensbolle! Det ble masse sting! Jeg elsker å trene tidlig i helgene, så det ble litt amputert, men fikk heldigvis unnagjort de øktene jeg skulle 🙂  

Ellers har jeg fått en ipad tilsendt fra PT-skolen i Florida. Den er stappfull i pensum som skal brukes der, så nå er det bare til å sette i gang å lese. Håper jeg finner ut hvordan jeg kan printe det, for jeg hater å lese elektronisk. Blir gal i hodet 🙂  

Ukens trening ble som følger:

Mandag: Styrke bryst/bakside bein/legger

Tirsdag: Styrke forside bein + langkjøring på mølle + 60 min yoga

Onsdag: treningsfri

Torsdag: styrke rygg/biceps + yoga

Fredag: styrke skuldre/triceps + pyramideintervall på mølle

Lørdag: styrke bryst/hamstring/legger

Søndag: langintervall i motbakke på mølle + mye gåing i verneutstyr på jobb

 

Jeg er klar for en ny uke, det er deilig at vi allerede er i mars måned! Det går virkelig riktig vei! Om fem uker er jeg snart på vei til Florida…det er ganske sykt å tenke på! 🙂

10 kommentarer

Siste innlegg