Oppsummering uke 9 av 12

Åh jeg hadde virkelig skrevet DET innlegget til dere før jeg dro til Oslo i går. Selvfølgelig så hengte PC-en seg opp og jeg mistet alt. Ble litt demotivert, så nå blir det sikkert litt mer halvhjertet. Dere vet hvordan det er å måtte gjøre den samme tingen to ganger? Aldri like kjekt andre gang. Forrige uke var egentlig min egen lille helvetesuke. Var fullt fokusert på jobb, og hadde veiledninger og timer på Sport-Treff fire av dagene i tillegg. Fikk gjennomført gode treningsøkter hver eneste dag, hadde god kontroll på matinntaket og tilgang på kjøkken, stod opp midt på natten for å jobbe, fikk kjenne på hvordan det er å fryse inn til skjelettet, og enda litt lenger, og gjennomgikk natron-rens. Fikk også eksperimentert litt med sunnere snacksalternativer, og ikke minst, kommet godt i gang med pensumet til Florida.

Laget grove rundstykker på torsdag…kjempegode og mettende. Spiste ett og frøs resten..tror kanskje jeg må ta opp en pose til pappa..han har ikke vondt av litt fiber 🙂

Natt til fredag var det på med ullklær, fleecejakker og verneutstyr for å dra på jobboppdrag som journalist/fotograf. Hot outfit eller hva?! 🙂 Jeg fikk virkelig kjenne på hvordan det er å fryse helt ned til skjelettet, og enda lenger enn det. Skjønner godt at det brukes som en torturmetode altså.

Ellers så kom jeg over dette programmet da jeg var på trening på lørdag. Har dere sett det?! Matagentene! Utrolig at jeg ikke visste om det fra før av. Det var veldig interessant. Også en skikkelig oppvekker for folk hvordan matvarene vi spiser faktisk er. Hvor mye salt og vann som blir sprøytet inn i Rema sine kyllingfileter, hvor mye sukker det er i syltetøy, og ikke minst – innholdet i pølse! Se på bildet over da! Æsj! Noen som har lyst på pølse?! En god tankevekker og påminner om å huske og av og til lese næringsdeklarasjon på matvarene før man handler. Billig pris er stort sett lik dårligere kvalitet.

Hver eneste dag forrige uke ble tilbragt på Sport-Treff, både til jobb og til egentrening. Jeg fikk gjennomført gode økter, og fikk trent sammen med motiverte mennesker 🙂 Veldig kjekt å se noen komme inn med hodet under armen, for så å gå ut ferdigtrent med overkroppen hevet og full av motivasjon. Ønsker meg mer av det 🙂

Jeg fikk til og med tatt sol forrige uke! Det er flere år siden sist..og det var så utrolig deilig! Så det skal jeg prøve å få gjort litt mer av..hvertfall før Florida..man føler seg jo sååå mye bedre!! 🙂

Haha er det noen av dere som har prøvd natron-rens? Natron har veldig høy PH og er sagt at det skal hjelpe å rense kroppen. Man blander 5 store teskjeer med natron sammen med 1 liter vann og drikker det i løpet av kortest mulig tid. Jeg brukte ca. 15 minutter. Tok denne dietten for sikkert 5 år siden og gikk da ned 2 kg (væsketap). Denne gangen derimot, gikk jeg ikke ned et eneste gram. Ganske skuffende, ettersom dette virkelig er tarmskylling på sitt beste, og ikke superbehagelig, men jeg velger å tro at kroppen da allerede er ganske ren 🙂 Haha..jeg liker uansett å prøve ut ting så jeg vet om det er noe å anbefale videre. Når det er sagt så klarer kroppen utmerket godt å rense seg selv..det gjøres med bra mat 🙂

Jeg er sikkert den eneste i klassen som er skikkelig misfornøyd med å ha fått en ipad inkludert i studieavgiften. Dette er virkelig the easy way out spør du meg! Alt pensumet er proppet inn på en ipad så det blir jo faktisk billigere enn å kjøpe alt pensumet utenom. Det skjer jo ikke at jeg sitter og leser tusenvis av sider opp og ned blaende på en ipad. Så jeg har hatt skikkelig mye ekstraarbeid og utgifter med å få printet ut alt sammen. Ingenting slår ark og gul markør når det kommer til studier. Her er jeg nok old fashioned for life!

Ellers laget jeg noen skikkelig søte og gode pannekaker her om dagen. Bland 1/4 pakke kakemix fra funksjonell mat med 1 egg og 2 dl styrk. Stek 4 små pannekaker og nyt med cottage cheese og frukt.

Lørdag koste jeg meg med speltlompepizza…favoritten 🙂

Jeg fikk også eksperimentert med sunnere utgaver av yoghurtnøtter og søtpotetchips. Yoghurtnøttene smakte veldig godt, men ble kanskje litt kvalmende da det var for mye blanding i forhold til nøtter. Søtpotetchips var helt insane godt! Jeg har ikke ord! Slukte skålen! 🙂 Tyggis-stoppen har gått sånn noenlunde greit, men det er faktisk mye vanskeligere enn jeg trodde! Hvor normalt er det å gå rundt å tenke på tyggis hele dagen liksom?! Haha…:)

Forrige ukes trening ble som følger:

Mandag: styrke rygg/biceps + 1 mil på mølle i variert terreng med innlagte spurter

Tirsdag: 1 times intervallspinn (instruktør) + 1 time yoga

Onsdag: 1 mil på mølle med økende hastighet + 20 min trappeløpsintervall

Torsdag: 1 times spinning (instruktør)

Fredag: styrke skuldre/triceps/mage + 1 mil på mølle med økende fart

Lørdag: styrke bryst/bakside lår

Søndag: styrke fremside lår/mage + 1 mil på mølle i variert terreng med innlagte spurter

 

Nå er jeg i Oslo, godt i gang med en ny og travel uke 🙂 Jeg fortsetter hotellturneen – denne gangen er jeg på Royal Christiania. Kommer med en liten update til dere i morgen 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg