Oppsummering uke 10 av 12 og et avbrekk i Stavanger

Denne uken har jeg vært på Norgesturne. Startet i Oslo, og avsluttet i Stavanger. Siden dere har sett bilder fra tidligere i uken så blir det kun fra helgen her 🙂 Stavanger-helgen booket jeg på Thon Maritim, rett og slett bare for å komme meg vekk fra Stord litt. Fredagen traff jeg Elisabeth som er flyttet tilbake til byen etter et Canada-opphold, og Arti som jeg jobbet med i Ayia Napa. Han har jeg ikke sett på flere år, så det var skikkelig artig! Vi spiste middag på en meksikansk restaurant og fortsatte med drinker på en pub som het Gnu. Jeg holdt meg til farris 🙂 Litt sånn hjemmesnekret sted der man bare har plukket opp det man har funnet av interiør. Haha. De hadde en veldig fin lysekrone da..:) 

Lørdagen startet jeg med trening på Elixia. Hotellet hadde avtale der så det ble bare 75 kroner for drop-in. Da kjørte jeg gjennom 90 minutter med styrke, og en hel haug med intervaller på mølle. Får alltid ekstra motivasjon når det er life fitness møller. De er virkelig unike! Og så kjekt å være på et sted med så masse utstyr! Kjørte 32 intervaller på 20 sekunder i 16 km/t i fire omganger med 10 sek pauser mellom. Kunne gjerne fortsatt, det var så herlig, men fant ut at jeg kanskje burde få med meg litt av Stavanger også 🙂 Er jo ikke hver dag jeg er der!

Etter en god dusj og litt mat så tok jeg en tur i byen. Veldig koselige gater med mye brostein og små herlige trehus. Stavanger har liksom butikkene spredd her og der, så man får liksom ikke helt oversikten. Det ble ikke den store shoppingen, men i stedet traff jeg Espen for kaffe i byen. Han er minst like glad i trening som meg så jeg var så heldig å få bli med på SIS – treningssenteret til universitetet. Der var det mye bra utstyr å leke med! Likte meg spesielt i crossfit-området, helt topp, og kjempehyggelig selskap 🙂 På kvelden var det middag med Elisabeth igjen, og så var jeg faktisk tilbake på rommet før midnatt! Kjempekoselig å henge med Elisabeth en helg 🙂  

Fikk lest litt pensum, og startet søndagen med en god tur rundt Stavanger. Aner ikke hvor jeg var, jeg bare gikk og gikk. Av og til når hodet bare fyller seg med tanker så er det utrolig deilig å dytte noe musikk inn i ørene og bare gå og gå (eller løpe) 🙂

Fargegaten i Stavanger..her ligger kafeen Sjokoladepiken som sikkert mange kjenner til 🙂

Nede på bryggen 🙂 Litt kaldt for å sitte ute enda, men tipper det er kjempekoselig (og fullt) om sommeren akkurat som på Aker Brygge 🙂

Arti og jeg på meksikansk restaurant! Prøvde å holde meg sånn ca. til dietten denne helgen også, så jeg bestilte fajitas der jeg kun spiste kyllingen og grønnsakene 🙂 Smakte godt det!

Fineste Elisabeth med chimichangas…eller hva i alle dager det heter 🙂

Klar for trening på Elixia!

Denne maskinen elsker jeg! Vi har den dessverre ikke på Sport-Treff, og det er grunnen til at jeg ikke klarer å trene på pull-ups (annet enn nedtrekk etc.). Her kan du stå på stangen og få litt hjelp fra den når du drar deg opp og ned. Det er helt noe annet enn den maskinen som man sitter på kne på. Da er det lett for feil teknikk i forhold til plassering av skuldre/rygg. Kanskje jeg må investere i en i leiligheten. Multimaskin! De hadde denne når jeg var i New York også, da var det pullups hver eneste morgen og kveld! 🙂 Er det mulig å være så glad i et treningsapparat?! 🙂

Det ene styrkerommet på Elixia! Fikk dessverre ikke tatt noen bilder fra SIS siden mobilen lå igjen i bilen, men der var det fantastisk! 🙂

På lørdagen var det biffmiddag med Elisabeth på Bullock. Den restauranten anbefaler jeg virkelig om du skal ut og spise i Stavanger. Kjempegod biff med grillede grønnsaker og peppersaus!

Veldig fornøyd jente 🙂

Elisabeth hadde vært på jobb hele lørdagen, så tror middagen smakte ekstra godt for henne også 🙂

Hotellsengen var supergod, og jeg fikk unnagjort en god del lesing om skader, som er en del av pensum for AFPT. Spennende, men veldig mye å sette seg inn i!

Resten av bilden er fra søndagens tur..og jeg aner i grunn ikke hvor det er fra 🙂 Here and there 🙂

Renaa er en veldig kjent restaurant og matbar i Stavanger. Har lyst å prøve den en gang!

På veien tilbake gikk jeg forbi Kanelsnurren, en fantastisk kafe rett ved båtterminalen. Der duftet det ferske nybakte boller, brød og andre bakverk helt ut i gaten 🙂

Det var en herlig og avslappende helg i Stavanger, i grunn akkurat det jeg trengte 🙂 Jeg har klart å få gjennomført alle treningsøktene jeg skulle, til tross for mye reising. Det ble to dager med treningsfri der jeg bare gikk tur. Lenge siden jeg har hatt to ukedager uten trening, men tipper kroppen har godt av det 🙂 De neste to ukene skal jeg være på Stord, da blir det superbra både på kosthold og trening 🙂 Ukens trening ble som følger:

Mandag: 1 times tur

Tirsdag: langkjøring på mølle med økende hastighet hver 5. min

Onsdag: styrke rygg/biceps + 45 min spinn intervall

Torsdag: styrke triceps/skuldre/mage + 60 min spinn (instruktør)

Fredag: langkjøring på mølle i terreng (opp mot stigning 7 i løpefart)

Lørdag: styrke hamstring/bryst/rygg + 45 min med intervaller på mølle + styrke forside bein og mage + litt av hvert 🙂

Søndag: 2 timers tur

 

Ønsker alle sammen en super uke, vi nærmer oss vår!! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg