Oppsummering uke 11 av 12

Denne uken har jeg vært på Stord hele uken. Det har vært litt i overkant lange dager på jobb (mentalt), men det har vært en god treningsuke og en herlig helg fylt med utfordringer. Jeg visste at det kom til å bli en mentalt hard uke fordi det var siste uke av kondisjonsutfordringen, og øktene økte virkelig i lengde. Det er litt kjedelig å løpe 75 minutter når møllen bare går til 60, og du faktisk må nullstille og programmere inn 15 minutter ekstra tid etter 60. Når det er sagt så har det gått overraskende bra, og jeg merker at jeg virkelig er i treningsmodus om dagen. Skulle gjerne hatt en fysisk jobb hele dagen! Kjedelig å sitte i ro!

Tirsdag var den store vaffeldagen og jeg fikk oppdrag av Christin å servere proteinvafler til medlemmene 🙂 Det ble en del eksperimentering, og til tross for et ekstremt tidspress så klarte jeg det akkurat 🙂 De ble heldigvis godt mottatt! Jeg fikk en deilig oljemassasje fordi jeg stilte opp på kort varsel, og det setter jeg veldig pris på 🙂 Det gjorde godt for kroppen 🙂

Været har også vært nydelig denne uken, så jeg har gått tur med mamma og fjelltur med Trude, Espen og jentene. Herlig å være ute når det endelig er litt sol i dette landet! 🙂 Hadde det vært sånn hver dag så hadde man jo nesten ikke trengt bil 🙂 Når det er sagt så er det fremdeles altfor kaldt! Jeg har måttet skrape is fra bilen hver eneste dag utenom fredag, og det er ikke noe moro. På tide at det varmes opp litt nå!

Har ikke så mange matbilder og dele med dere denne uken, har rett og slett glemt å ta bilder av det 🙂 Lørdag kveld hadde jeg besøk av Renate og vi koste oss med kyllingsalat (og godteri..oops). Tiden flyr alltid i selskap med henne, og plutselig var det natt! Kjempekoselig som alltid 🙂

Har fått frysen full i laks, og kalkunfilet fra Meny og Kiwi…nam! 🙂 Alltid kjekt med tilbud på kjøtt og fisk..spesielt når mamma er ute og handler og kjøper med til meg..tusen takk <3

Fredrik har vært hjemme denne helgen, og det er alltid like kjekt! Fredagen ble det to timers styrketrening, og jeg fikk en god innføring i powerlifting, eller olympiske løft. Kjempegøy, dette skal jeg gjøre mer av! 🙂 Må bare finne et lokale der gulvet tåler at jeg kaster stangen i gulvet (og stangen tåler det) 🙂 Har forresten funnet ut av triceps-muskulaturen min er særdeles underutviklet, det er helt sykt. Så nå er det triceps-trening for alle penga. Det er jo grunnlaget for så mange øvelser!

Fredrik løfter seg opp etter en arm..og jeg klarer ikke en eneste pull-up med begge hendene en gang. Haha! Men gir ikke opp 🙂 Pull-ups, muscle ups, dips, olympiske løft og håndstående på gulvet med push-ups er øvelser jeg drømmer om å en dag kunne mestre. Jeg har ikke de riktige forholdene for å kunne trene på dette, så jeg må tenke litt på det 🙂 Man trenger i grunn et sted med masse plass rundt seg, og som tåler slag og aggresjon 🙂  

I går var det nydelig vær, og jeg ble med Trude, Espen, Thea og Maya på fjelltur. Vi gikk opp til Prestevarden (i nærheten av Fitjar), en kjempefin tur i hyggelig selskap 🙂 Jentene imponerte på en ganske så lang fjelltur…litt bæring ble det, men det gir jo bare ekstra trening 🙂

“Toppen” er nådd 🙂

En liten oppsummering av ukens trening følger:

Mandag: styrke bein + langkjøring på mølle 14 km

Tirsdag: styrke rygg/biceps + yoga

Onsdag: styrke skuldre/triceps + 1 times tur

Torsdag: Motbakkeintervaller på mølle

Fredag: eksplosiv styrketrening + styrke bryst/rygg

Lørdag: langkjøring mølle 13 km + løpeøkt ute 7-8 km

Søndag: styrke bein/legger/mage + 3 timers fjelltur

Nå er jeg som sagt ferdig med kondisjonsutfordringen, og har bare 7km-testen igjen. Merker at etter all løpingen forrige uke så har jeg litt vondt i det ene kneet, så jeg er litt usikker på hvilken dag jeg skal ta den testen. Jeg vil jo ha best mulig resultat. Har lyst å bare kjøre på i dag, men får se. Har jo også en del styrkeøkter og andre økter jeg vil gjennomføre denne uken, i tillegg til at jeg skal være instruktør tre dager og ha en del veiledninger. Jeg kommer selvfølgelig tilbake med resultatene i et eget innlegg, det blir spennende! Det begynner også å nærme seg avreise til Florida, en tur jeg har skyvd litt frem i tid, har ikke koblet helt at jeg skal være borte i påskeferien, og syns det er litt trist siden Tom McRae kommer til Haugesund (hva er oddsen for det liksom?!), og siden det er en av to ganger i året når det faktisk er kjekt å være på Stord fordi alle som bor borte kommer hjem 🙂 Men jeg gleder meg selvfølgelig til trening på South Beach, og ikke minst, sol og varme og mer påfyll av treningskunnskap!! 🙂 Det er jo bare en uke til avreise, så jeg må begynne å tenke på pakking og forberedelser til det!

Ønsker alle sammen en super start på en ny uke 🙂

 

9 kommentarer
    1. Heisann!! For en kjekk blogg du har! Blir så inspirert av å lese hvor flink du er og hvordan du har gått frem for å holde vekten. Går selv på Livea som er samme opplegg som det du har gått på og det å høre hvordan du har klart å holde vekten er så kjekt å lese om. Du er jo så fin nå og det er så inspirerende å se at du lykkes👍 stå på flotte jento.
      Rigmor Lie

    2. Rigmor Lie: Tusen takk for kjempefine ord! 🙂 Det er mat som gjelder, og ikke shake! Masse lykke til, men ikke gå for lenge uten mat…da kommer kiloene så altfor fort tilbake! Bruk det som en kickstart til en sunnere livsstil med mat og bevegelse i hverdagen…det er det som holder i det lengste løp 🙂 Ønsker deg alt det beste 🙂

    3. Flott innlegg og bra de setter slik pris på deg !
      Du er jo kjempe flink og deilig med dine toppturer 😉
      Jeg også gleder meg til å høre om Florida da jeg har meldt meg på samme kurs i Fredrikstad 😉
      God kveld ! Klemmer

    4. Fabiolita: tusen takk for det, herlig med en sprek helg!! 🙂 Blir spennende med kurs i Fredrikstad da!! 🙂 Når starter du? Lykke til med det!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg