Reiseendringer

Dere har sikkert fått med dere at stormen Odile angrep Cabo san Lucas for litt under 2 uker siden. I starten visste jeg ikke at det var så ille som det egentlig er. Den sjarmerende lille mexikanske byen er helt ødelagt. Det er det fineste stedet jeg noengang har vært, og det var utrolig trist å få denne beskjeden. Hadde gledet meg veldig til å vise mamma den nydelige lille byen. Cabo har også en stor verdi for meg ettersom det var der jeg var når jeg fikk beskjeden om at besten var gått bort i fjor <3

Forrige uke fikk vi beskjed at hotellet var severely damaged, og ville være stengt for the unforseeable future. Jeg har sittet dagevis i telefonsamtaler med booking, flyselskap, expedia, reisebyrå, ambassaden i Mexico etc for å prøve å kartlegge situasjonen og for å få pengene tilbake for flybillettene. Dessverre så gikk det under force majeure – det vil si at forsikringsselskaper og flyselskap ikke dekker ting som skjer i forbindelse med naturkatastrofer. Det var mye penger, og har føltes utrolig urettferdig. Det så lenge ut som vi måtte kansellere hele ferien.

Helt til i går. Jeg har mast og mast og de var sikkert drittlei meg. Så de gikk med på å bytte inn flybillettene våre med noen andre. Så selv om det ikke blir cabo san Lucas så blir det hvertfall tur! Hipp hurra! 🙂

Vi reiser om en uke og reiseruten blir som følger: Los Angeles (+ Catalina) – Miami – San Juan (Puerto Rico) 🙂 Jeg gleder meg, og krysser fingrene for at det ikke er noe storm som kommer og tar østkysten! 🙂

2 kommentarer
    1. Prøver konsekvent å unngå Miami, Mexico og nærliggende områder i september og oktober, mye drittvær og orkaner da. Hadde ikke fått med meg denne, er mye på nett, men har jo ikke tv!
      Bra gjort av deg og mase deg frem til en løsning her. Da drar dere neste uke, god tur! Hilsen Line i New York.

    2. lineinspirasjon: helt enig Line, Miami kommer sikkert til å bli drittvær! Heldigvis bare 2 dager der..måtte gjøre det sånn for å spare penger…6000 kr mer per person for å dra direkte til San Juan fra L.A..det er mye penger som kan brukes på annen moro 🙂 Og mamma har aldri vært i Miami så da blir det guidet tur..jeg er jo lokalkjent der etter hvert..haha 🙂 Takk for god tur ønskninger og kos deg max i New York!! 🙂 Håper på et innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg