L.A. awesomeness

Tenkte jeg måtte vise litt flere bilder fra når jeg var i L.A for noen uker siden. Det var en fantastisk uke på Venice Beach med medlemskap på Gold’s gym, og utflykter til Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica og andre obligatoriske steder man bare må dra når man er i L.A 🙂 Det er jo fremdeles min drømmeby…beach house på Venice hadde jeg ikke sagt nei takk til! 🙂

Det var en eller annen charity event på Santa Monica pier, så der var det stappfullt!

Måtte ta mamma med på Wholefoods og vise henne det syke utvalget de har på den butikken. Den på Venice var jo helt gigantisk. Her er et bilde fra småkakesortimentet 🙂

Vi handlet med oss masse godsaker og spiste lunsj i leiligheten. Leiligheten het Air Venice (5 Rose avenue) og var fantastisk med utsikt rett på stranden! Perfekt start på dagen å spise frokost i den brede vinduskarmen mens jeg så på bølgene som skylte inn over Venice. Tenk å ha det sånn hver dag! Surrealistisk 🙂

Måtte jo selvfølgelig innom Muscle beach igjen…og der holder de på å lage et tilleggsbygg. Kanskje et innendørsgym i tillegg? 🙂 Foreløpig var det stengt.

En tidlig morgen på Venice 🙂

Nydelig dag på stranden 🙂

Welcome to Hollywood! 🙂

Vi måtte jo selvfølgelig ta turen til Hollywood 🙂

En liten treningsøkt på walk of fame måtte også til..haha 🙂 Er ikke helt normal nei 🙂

Åh..verdens beste Michael Jackson 🙂

Hollywood & Highland shopping centre..ikke spesielt imponerende..men du kan se Hollywoodskiltet fra enden 🙂

Starten på walk of fame 🙂

Og så The Ivy da dere! Jeg har jo lest i årevis om denne fantastiske restauranten som alle kjendisene går på. Bestilte derfor bord flere måneder i forveien, og jammen levde det opp til forventningene. Så utrolig koselig! Masse ferske roser over alt, overpyntet, men allikevel veldig sjarmerende og gamel møbler med hvite duker. Utrolig god service, kjempegod mat og super stemning. Dessverre så vi ingen kjendiser her..:) Men neste gang jeg skal til L.A så blir det garantert en ny tur til The Ivy! Den ligger i North Robertson boulevard for den som skulle lure på det 🙂

Mamma koser seg med velkomstdrink på The Ivy. Jeg fikk den beste lemonaden jeg noengang har smakt..laget av jordbær og sitron..nam!

Så måtte vi jo selvfølgelig en tur til det originale farmers market! Det var mindre enn jeg trodde, men allikevel en utrolig hyggelig opplevelse, der du følte du ble tatt litt med tilbake i tid 🙂

Det ble crepes med jordbær på fransk bakeri 🙂 Nam!

Litt tulling må til 🙂

Rundt farmers market var det bygget noe som het The Grove. Det var flere butikker, restauranter og kinoer som var samlet rundt en stor fontene..veldig koselig område..spesielt etter mørkrets frembrudd 🙂 

En tur i Melrose avenue måtte vi selvfølgelig ha…der er så masse kule butikker! Ting du virkelig ikke finner noe annet sted..og foruten de eksklusive designerbutikkene, så er det ingen kjedebutikker. I love it!

Rodeo drive! Pretty woman! 🙂 Er ikke mye jeg har råd til på Rodeo drive, men feelingen er der 🙂 Gøy å gå gjenom gaten og windowshoppe hos Dior og Chanel 🙂

Hotellet som Julia Roberts og Richard Gere bodde på i Pretty woman 🙂

I Rodeo drive 🙂

Når vi var i Miami på PT-utdannelse så ble vi introdusert for den berømte Coldstone-isen. Hvis du drar til USA så må du prøve den! Det er en ganske spesiell måte å lage isen klar på…du velger størrelse og smak (small er mer enn stor nok..velkommen til USA!). Isen blir banket ned på et slags skjærebrett og så velger du hva du vil ha oppi. På den flate isen blir brownie, sjokolade, nøtter og andre valgfrie ting hakket inn i isen, som så blir pakket inn igjen. Nam! Tipper at den minste isen bikker 1000 kcal! Haha..men for en gangs skyld så er det verdt det! 🙂

Fantastisk Venice boardwalk..my kind of place 🙂

Skateshow 🙂

Kommer et eget innlegg om Gold’s gym…rett og slett fordi det er så fantastisk der! 🙂

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Flotte damer på tur, tenker mora di er happy som har med guide som kan sakene sine. Mora mi sa til meg igår at hun og mannen har lyst på tur jula om to år, gjett hvem som meldte seg som reiseleder? Og du, tank God for Wholefoods, var innom sikkert tre ganger om dagen i N.Y. nå i høst…
      Men…har ikke helt sansen for L.A. Mulig fordi jeg var ung og fattig og bodde på et ruskete hostel da jeg besøkte byen.

    2. lineinspirasjon: haha ja det er kjekt å være guide! Jeg har overtalt familien til å feire alle store bursdager (og forhåpentligvis snart også juler) utenlands. Da får jeg en stor tur å planlegge hvert år, og det er jo supergøy! 🙂 På min 30 års dag var det Dubai/Oman, til neste år blir pappa 60 og da har vi planer om Sør-Afrika og omkringliggende land 🙂 Gleder meg!

      Wholefoods er fantastisk..den som ligger på Venice er en av de største jeg har sett..et helt vanvittig utvalg! Mamma var imponert 🙂

      Jeg elsker L.A…men det spørs jo selvfølgelig hvor i byen du er! Det er litt dyrt, og litt for store avstander så man er avhengig av bil (eller dyr taxi) for offentlig transport suger max. Bo på Venice og jobbe på Gold’s gym..da har man det man trenger i nærheten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg