Basislager av matvarer

Har fått noen spørsmål om hvilke basisvarer jeg har i huset. Det er veldig MYE så jeg tenkte jeg kunne vise dere noen bilder. Husk at jeg har kjøpt dette over tid, ikke alt på en gang. Men det er ingen tvil om at jeg bruker mye penger på mat. Jeg liker å eksperimentere med nye oppskrifter, og også teste ut nye ting 🙂

Over ser dere meltypene mine. Der er det mye forskjellig – alt fra “normale meltyper” som havremel/gryn, rugmel, speltmel, fullkornsmel til andre typer som mandelmel, kokosmelk, sesammel, bokhvetemel, kikertmel, rismel, maismel, peanøttmel, glutenfri kakemix etc 🙂

Har alltid også et stort lager av usaltede nøtter og frøtyper: mandler, hasselnøtter, paranøtter, cashewnøtter, pistasjnøtter, valnøtter, peanøtter, pinjekjerner, solsikkefrø, gresskarfrø, sesamfrø, linfrø, valmuefrø, chiafrø og bokhvetekjerner.

Tilbehør til middagen: ris, risotto, polenta, quinoa, couscous, bulgur, byggryn .

Og så litt bakeessentials: vaniljesukker, vaniljepulver, vaniljeessens, bakepulver, natron, hornsalt, bakepro, fiberfin, kokosmasse, kakao, fiberhusk, johannesbrødkjernemel, lakrispulver og ulike essenser og konditorfarger 🙂

Søtning: sukrin, sukrinmelis, sukrin+, sukringold, steviadråper, agavesirup og lønnesirup. I tillegg har jeg en walden farms som jeg ikke har teste ut enda 🙂 Og så har jeg farin stående i en skuff i tilfelle jeg skal lage noe for noen andre. Det er ekstremt sjelden jeg bruker det selv.

Til steking og baking bruker jeg extra virgin cocosa (baking) og pure cocosa (steking) i tillegg til fry light (favoritten) og rapsolje. Bruker også smør innimellom.

Krydderutvalget 🙂 mine favoritter er tørkede urter som rosmarin, timian, oregano og basilikum. Det kan brukes til alt! Kardemomme er jeg også veldig glad i 🙂

Gelatin bruker jeg fast til funlight gele. Bønner og linser bruker jeg i sjokoladekaker. Marshmallowsen til la nouba er sukkerfri, og smaker akkurat som vanlig! Så om du er glad i marshmallows i kaffien så prøv disse 🙂 Snack a jacks til ettertreningsmåltid, knekkebrød, hermetiske tomater, tomatpure, mais, ananas er greit å ha i hus. Selv om jeg stort sett alltid bruker fersk ananas, det er jo sååå mye bedre 🙂

Tørrgjær har jeg alltid liggende i alle varianter, you never know 🙂

Hva finnes i dine kjøkkenskaper? 🙂

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. lineinspirasjon: Takk for det Line! Kjøleskapet er ikke så imponerende hos meg, da må jeg alltid kaste så mye! Men frysen har en del kjøtt/fisk og bær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg