Raw valentins-hjerter med sjokolade, kokos og bokhvete

Åh, jeg er nesten i mål! Med å gjenskape coco crunch kulene til Funky fresh foods. Disse ble skikkelig gode! Laget i hjerteform så er det perfekt til valentine også 🙂 To dager igjen til kjærlighetsdagen 🙂

Du trenger (for 25 kuler):

  • 1-2 ss cocosa
  • 1 dl agavesirup
  • 1 ts kaffe + 4 ss vann
  • 1,5 ss kakao
  • 1/4 ts vaniljepulver
  • En knivsodd himalayasalt
  • 1,5 dl kokosmasse
  • 1 dl bokhvetespirer
  • 3 ss små havregryn

Dette gjør du:

Varm cocosa, agavesirup, kaffe blandet med vann, kakao, vaniljepulver og salt i en kjele. Blandingen skal ikke koke, men du må røre til alt er oppløst. Bland bokhvetespirer, kokosmasse og havregryn og rør dette inn i sjokoblandingen. Sett en time i kjøleskap sånn at massen får stivne litt. Ta ut og form til kuler, eller hjerter i brett. Ha vann på fingrene når du former kulene, så blir det ikke så klissete. Rull i kokos til slutt. Oppbevar i kjøleskap, eller i frysen om du vil, det gjør jeg 🙂 Kjempegode energikuler til etter trening, eller som kos på valentine 🙂

Nydelige crispy sjokoladekuler! 50 sunne kalorier per kule 🙂 Enjoy! <3

8 kommentarer
    1. Åååh jeg ble så glad når jeg fant denne oppskriften – coco crunch-kulene fra Funky Fresh Food ER SÅ GODE! Prøvde ut oppskriften din i går og de smakte nyyydelige. NAM! Jeg synes de ble litt vel søte eneste, så kommer nok til å kutte ned agavesirupen til neste gang 🙂 og doble kakapulveret. Takk for oppskriften! 🙂

    2. Gleder meg til å prøve!! Et lite spørsmål ; må spirene være tørket? Tenker å spire selv, men vet ikke om de er best rå eller tørket? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg