Fruktfest og sjokoladekrem

 

Når jeg har venninner på besøk så syns jeg det er veldig gøy å stelle i stand litt sunn snack hvis jeg har muligheten til det 🙂 Oppkuttet frukt og bær sammen med usaltede nøtter, vanilje/limekesam og sjokoladekrem er for meg skikkelig kos, og et sunt alternativ i hverdagen 🙂 Det er greit å prøve å holde godteriet til lørdagen, men det betyr ikke at man ikke kan kose seg litt ekstra på en helt vanlig onsdag! 🙂 Onsdag var jeg så heldig å få Renate på besøk, og da var det kjekt å kunne kose seg med litt sunn snacks 🙂 

Så til sjokoladekremen som dere har vist stor interesse for 🙂 

For meg så er dette er kjempegod, proteinrik og sunn erstatning for sjokolade, hvis søtsuget tar overhånd 🙂

 

Du trenger til 1 porsjon:

200 g cottage cheese (mager eller original – up to you)

1 stor ss kakao

Ca. 0,5 dl melk (jeg bruker styrk)

2-3 ss sukringold

 

Dette gjør du:

Bland cottage cheese med kakao og sukringold. Rør deretter inn melken så det blir en slags løs røre. Finn frem stavmikseren, og mos helt til du får en luftig sjokoladekrem. Kutt opp frukt og bær og dypp i sjokoladekremen. Nam! 🙂 

Ønsker alle sammen en nydelig helg! Enjoy! 🙂 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg