Color me rad og drittuke overstått

Blir du ikke glad av disse bildene? 19. september kommer COLOR ME RAD til Bergen for første gang! Det er et 5 km lang løp der man løper for menneskeheten. 5 km er kort nok til at alle kan være med på det, enten man løper, jogger eller går distansen. Det er en folkefest uten like, og siden jeg så den live i Florida i 2013 har jeg hatt lyst til å være med. Det hadde vært kjempegøy og samlet en gjeng som løpte. Så jeg lurer på, hvem er med?! 🙂


Jeg trengte litt gode farger etter en dårlig uke. Det er godt at det ligger bak oss! Jeg startet nytt treningsprogram forrige mandag, og har utført omtrent alle de planlagte øktene:

– 2 styrkeøkter på bein

– 2 styrkeøkter på overkropp

– 2 styrkeøkter på mage

– 2 intervalløkter

– 1 langkjøringsøkt – og jeg forbedret mila igjen fra forrige søndag. Formen er jo betydelig dårligere enn den var i fjor på denne tiden, men det er allikevel skikkelig gøy med forbedring fra gang til gang. 53 min og 37 sek i går 🙂

Jeg hadde også to tøyeøkter på programmet, disse ble ikke gjennomført. Jeg er helt elendig på tøying, og er det noe jeg trenger så er det virkelig det så jeg håper denne uken blir litt bedre! 🙂 Fredagens beinøkt var helt TRAGISK. Vurderte å gå hjem mellom hvert eneste sett, men kom meg gjennom en økt uten energi og motivasjon. Til gjengjeld så ble lørdagen FANTASTISK og endte i et fyrverkeri av en økt der jeg bare kjørte på i to timer! Lykke! 🙂

Lørdagens middag ble pepperbiff med fløtegratinerte søtpoteter og wokede grønnsaker. Fløtegratinerte søtpoteter dere…en skikkelig kaloribombe, men fy søren så godt! 🙂

Kostholdet derimot har vært helt elendig. Jeg har vært sykepleier på fulltid for mamma siden torsdag. Hun har som sagt operert skulderen og trenger en del hjelp. Jeg syns så synd i henne! 🙁 Jeg har vært der hjemme fra morgen til kveld – bakt, laget mat, vasket opp, ryddet, vasket litt klær etc. Det har ført til en hel haug med småspising! Det er jo selvfølgelig bare min egen feil, men når man kommer inn i en sånn rutine med det så er det forbausende vanskelig å skulle slutte med det. For det er jo veldig behagelig å bare kunne spise det man vil når man vil. Men så kommer resultatet da. Flere kg og cm opp bare på 3-4 dager. Og da har jeg egentlig bare småspist på det som folk forbinder med relativt sunn mat – limekesam, frukt og bær, litt ost, en proteinbar, fun light gele. Det viser at det hjelper ikke å spise sunt hvis du spiser for mye 🙂 Så nå må jeg ta meg sammen.

Jeg starter på ny frisk i dag – satser på gode treningsøkter med kvalitet, og et kosthold som gir resultater! Ukemenyen er klargjort, og det blir nok en del dager hjemme hos mamma denne uken også, så jeg må bare ta meg sammen!

Ha en super ukestart alle sammen 🙂

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg