TRX-bevis og oppsummering av treningsuken

I dag våknet jeg til denne eposten. TRX-sertifikatet! 🙂 TRX er en super treningsform som jeg håper jeg kan få benyttet litt mer, både på kunder og på meg selv. Jeg hadde en kronisk irritasjon i festet til brystmuskelen i hele 2014. Jeg var hos lege og naprapat, men det var først da je begynte å trene regelmessig med TRX at dette endelig ble bedre. Siden jeg måtte trene for rehabilitering, så mistet jeg dessverre veldig mye muskelstyrke, og la på meg en del kilo i samme slengen. Man mister fort litt motivasjonen når man ikke får trent som man pleier, noe som gjerne går utover kostholdet. Jeg er nå veldig svak i forhold til hva jeg var i 2013, men jeg har startet med å jobbe meg opp igjen. Jeg har også en del kilo som må bort, og fett som må endres til muskler. Heldigvis er det noen måneder igjen før sommeren, så nå må bare motivasjonen komme for fullt 🙂 Skal innrømme at med jentekvelder så blir det mye fokus på mat, og selv om vi velger sunnere løsninger så har jeg havnet i et stort kalorioverskudd denne uken. Det er lett å komme inn i en ond sirkel, for det er jo veldig behagelig å kose seg hver eneste dag. Dette må jeg virkelig snu!

Treningsuken har vært grei:

Mandag – 90 min styrke bein og mage

Onsdag – 60 min styrke overkropp + 30 min intervaller

Torsdag – 90 min styrke bein og mage + 25 min tøying

Fredag – 60 min intervallspinn

Lørdag – 60 min styrke overkropp + 30 min intervaller

Søndag – skulle egentlig ha langkjøring, men prioriterte jobbing med kost/treningsplaner

 

For kommende uke har jeg planer om å starte opp igjen kondisjonsutfordringen for i fjor! Er det noen som er med? Jeg husker hvor bra løpeform jeg kom i i fjor etter å ha gjennomført disse 10 ukene, og selv om det var slitsomt så var det veldig gøy med resultater! Har vært inne og sett på 10 km løp i nærmeste fremtid og det er sentrumsløpet i Oslo 25 april og Iform-mila 30 mai. Vurderer en av disse. På tide at jeg facer konkurranseskrekken og hiver meg på noe. Er det noen som skal?

Første uke på kondisjonsutfordringen finner du HER – passer for alle nivåer! 🙂 Sleng deg med! Oppstart i morgen så er du i mål til 10. mai! 🙂 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg