Bokanmeldelse: Viljestyrke

 

 

 

Når jeg kjøpte denne boken så var forventningen at jeg skulle FÅ viljestyrke. Jeg trodde det var en motivasjonsbok som skulle gi meg ekstra viljestyrke på områder der jeg sliter litt med motivasjonen. I mine øyne er det mer en historie om Dag Otto Lauritzen, og en biografi om hans liv.

 

Det er ingen tvil om at den mannen har viljestyrke. Han var fallskjermjeger og politi da han ble utsatt for en fallskjermulykke. På grunn av viljestyrken kom han seg opp på sykkelen og klarte å vinne en etappe i Tour de France. Videre er det utrolig hvordan han takler utfordringer som livet kaster på han. Beundringsverdig er det.

Boken var en lettlest biografi av Lauritzens liv, men den ga meg ingen ekstra motivasjon eller viljestyrke til å gjennomføre nye mål og drømmer.  

Noen som har lest den?

2 kommentarer
    1. Digger jo denne uhøytidelige fyren, men ikke lest eller hørt om boka før….Min favoritt “selvhjelpsbok” er Erik B Larssen sin “”Helvetesuka”,den er rimelig konkret. Det synes jeg ikke de andre bøkene hans er….

    2. du var tidlig oppe Line! Eller sent i seng 🙂 Helt enig! Likte helvetesuka best selv, ikke så imponert over “bli best med mental trening”. Viljestyrke var bra den altså, til å være en biografi! Absolutt en spennende og imponerende mann! Den ga meg bare ikke viljestyrke, og det hadde jeg litt forventninger til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg