EU-kontroll av kroppen

I hele år har jeg hatt litt mindre energi enn jeg ellers har. Jeg har ofte måttet hvile etter jeg kommer hjem fra jobb, før jeg drar på trening. Jeg har heller ikke klart å holde det kostholdet jeg ønsker, rett og slett av mangel på energi til å preppe maten slik jeg pleier. Dette er helt ulikt meg, jeg er vanligvis den som kan ha to jobber og studier ved siden av, og trives aller best med det. Sofaen har omtrent aldri vært brukt, men i år har den vært en god venn. Dette vil jeg ikke akseptere, så jeg bestilte en legetime for å sjekke om det var noe galt med meg. Rett og slett en total EU-kontroll av kroppen 🙂 Det som ble sjekket var:

– Stoffskifte

– Vitamin D

– Vitamin B12

– Blodsukker (diabetes)

– Kreft

– Kortisol (stresshormon)

– Blodsenkinger (betennelser i kroppen)

– Jern og blodprosent

– Cøliaki

– Andre matallergier

– Støv- og pollenallergier

– Nyrer og leververdier

– Elektrolyttbalanse

Og alt var FINT! Alt var faktisk bedre enn fint! 🙂 Så det var jo gode nyheter! Stoffskiftet var veldig bra, blodsukkerverdiene var lave, og kortisolnivåene normale. Jeg hadde ingen allergier, nyrene og leververdiene var fine, og jeg hadde gode verdier både på vitaminer, jern og blodprosent. Fikk til og med høre at det så ut som jeg hadde et VELDIG BRA kosthold! Det var gøy! 🙂 Det er godt å høre at kroppen er fornøyd, selv om jeg ikke føler det sånn på utsiden 🙂

Men så var det den energien da. Hun mente muligens at siden jeg stort sett hele livet har hatt to jobber og veldig mye å gjøre så kunne det rett og slett være at jeg var kommet til et punkt der jeg burde roe ned litt. Holde meg til en jobb, og slappe litt mer av. Men det går jo ikke an! Man kommer jo ingen vei i livet med å slappe av! Jeg satser på at noen uker på ferie fikser det så jeg er tilbake på topp når jeg kommer tilbake 🙂  

2 kommentarer
    1. Hei Lisa.
      Ønsket bare å legge igjen en kommentar til deg og fortelle at jeg synes du har en kul blogg her. Jeg fant den da jeg søkte etter info om eu kontroll hos Meca. Nå er det jo ikke helt den samme EU-kontrollen du du snakker om her, men ta gjerne en tur innom min blogg en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg