10 grunner til at reising ødelegger deg

Long Beach, California, USA, november 2014

Jeg måtte virkelig le når jeg kom over artikkelen “10 grunner til at reising ødelegger livet ditt” på Kilroy sine hjemmesider. Det var virkelig som om de skrev om meg. Det å reise mye endrer deg veldig som person. For min del skjedde dette i 2003 når Renate og jeg reiste verden rundt. På den ene siden så er dette den beste opplevelsen i mitt liv. På den andre siden, så tror jeg kanskje ikke jeg hadde vært en så rastløs person hvis jeg hadde gått rett på studier fra videregående. Så hva skjer…?

Frisk frukt på Jack’s diner, Santa Catalina Island, California, USA, november 2014

1) DU FÅR ALDRI NOK! True story! Jeg blir aldri ferdig med å reise – jeg drømmer meg bort i blader, reisereportasjer og nettsider, og planlegger hele tiden min neste destinasjon. Sommerfuglene i magen drar deg alltid mot nye eventyr!

2) DU HAR IKKE VENNENE DINE PÅ SAMME STED. Fordi jeg både har reist mye og studert i utlandet så har jeg gode venner flere steder i verden. Det er kjempetrist at vi treffes så sjelden, og noen av de kommer jeg nok aldri til å treffe igjen!

Golds Gym, Venice Beach, California, USA, november 2014

3 NORGE BLIR KJIPT! Norge er på mange måter et bra land å bo i, men det blir forferdelig kjedelig i forhold til å oppleve verden! Og du får virkelig øynene opp for at det finnes veldig mye mer enn materialistisk rikdom rundt omkring.  

4) SJALUSI FRA FAMILIE OG VENNER. De rundt deg skjønner ikke hvorfor du vil reise bort hele tiden, og de orker ikke høre på reisehistoriene dine.

El Morro, San Juan, Puerto Rico, november 2014

5) VERDEN RUNDT-TUR ER DET BESTE DU NOENGANG HAR GJORT. Ingenting kommer noengang igjen til å leve opp til denne turen. Et evig savn!

6) URIMELIG REISEMISUNNELSE TIL ANDRE PÅ TUR. Yes, jeg innrømmer det. Jeg takler det veldig dårlig når andre rundt meg drar på ferie til land jeg vil besøke. Det svir ekstra når jeg må være her, og de kan være DER!

PT-utdannelse, South Beach, Miami, USA, april 2014

7) VEKKERKLOKKEN SUGER. Når du reiser så slipper du unna rutiner – det er nye opplevelser all the way. Å komme tilbake til den vanlige hverdagen etter en fantastisk tur er helt forferdelig. 

8) EN VOLDSOM RASTLØSHET. A strong desire for or impulse to wander or travel and explore the world

Ayia Napa, Kypros, juni 2012

9) EVIG PLANLEGGING AV NYE TURER. Tenking, drømming, søking og planlegging av nye land, byer og strender, konstant. 

10 POST-TRAVEL DEPRESSION. Verst av alt – å komme hjem. Det eneste som hjelper er å planlegge en ny tur ASAP!

Sossusvlei, Namibia, oktober 2015 

Noen som kjenner seg igjen?! 🙂 

2 kommentarer
    1. Kjenner meg veldig igjen i disse punktene, men er ikke enig i at reising ødelegger meg da. Det er jo selvfølgelig ulemper, men mener ikke at det ødelegger livet for det. Hvis man trives med å reise og klarer å ta konsekvensene av det, så går det jo fint! 🙂

    2. Siri: ja det er vel litt satt på spissen dette 🙂 Men jeg har faktisk reist så mye at jeg ikke trives særlig bra i Norge lenger…drømmer om å flytte til varmen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg