Mine reisedrømmer

Her ser dere et utdrag fra reisehyllen min. En lite oase som jeg støtt og stadig drømmer meg bort i. Jeg må alltid ha reisebøker for nye turmål. Alt finnes på nettet, men det er så mye kjekkere å sette seg ned og kunne bla i en liten bok. Og så samler jeg på alle reiseinformasjon jeg finner i blader og aviser. Klipper det ut, alfabetiserer det og legger det inn i en perm. Både jeg og andre har fått god hjelp av alle disse utklippene opp gjennom årene. Ikke minst har jeg funnet mange steder som ikke står i reisebøker 🙂 En jobb som reiseplanlegger eller reiselivsjournalist hadde nok vært helt fantastisk! 🙂 

 

Jeg har funnet et spørsmålsliste som jeg har prøvd å besvare så godt jeg kan. Det handler om meg og mine reisevaner, ønsker og drømmer 🙂 

Når fikk du først øynene dine opp for reising? Det må ha vært når mamma og pappa tok meg med til USA i 1995. Det var et sinnsykt eventyr for en 11-åring, og jeg nøt hvert eneste lille øyeblikk av den turen. Det førte nok til at jeg dro til syden for første gang sammen med en venninne når jeg var 17 år, og bare fortsatte med det. Men min kjærlighet til verden kom definitivt etter verden rundt turen i 2003. Da var det ingen vei tilbake. 

Hva drømmer du om akkurat nå? Akkurat nå drømmer jeg meg tilbake til LA. Jeg har så utrolig lyst til å prøve å bo der for en periode. Ellers er det mange steder jeg har lyst å besøke. Utenom steder jeg allerede har vært så står New Orleans høyt oppe på listen. Det samme gjør en rundtur i Spania (Andalucia), Frankrike, Monaco og Italia. Og så kunne jeg tenke meg Montenegro og Dubrovnik. Og ikke minst Madrid, Wien og Ibiza.

Hvem reiser du med? Jeg er en person som ikke er redd for å reise alene. Når du er 32 år og singel så kan du ikke alltid forvente å få noen med deg på tur. Mange har familie, kjærester og barn som de reiser med. Da er valget å reise alene eller å bli hjemme. Sistnevnte er helt uaktuelt – det er ingen sted jeg trives så godt som på tur i den store verden. De siste årene har mamma blitt med meg på flere turer, og det har vært veldig koselig. Marion har også vært min faste “Kypros-partner” siden 2009. Spesielt det å gå ut og spise er mye kjekkere når man er to. Er jeg alene så handler jeg på supermarked og spiser på rommet. Ellers er det fullt mulig å oppleve turistattraksjoner på egenhånd – og det aller beste – du kan gjøre akkurat som du vil, ingen hensyn å ta! 🙂   

Kuleste du har opplevd? Dette er nesten helt umulig å svare på da det er så mye gøy! Dagen da jeg møtte Tom McRae for første gang i London, tenniskamp i Abu Dhabi med Rafael Nadal, løpe helmaraton gjennom hele Los Angeles – disse tre står høyt oppe på listen! Men det er så mye mer som hadde fortjent en plass her 🙂 

Hvilke land har du besøkt? Hmm…her må jeg faktisk sette meg ned og tenke litt. I Europa så tror jeg det er det Norge, Sverige, Danmark, Nederland, Belgia, Tyskland, Polen, Italia, Frankrike, Spania, Hellas, Storbritannia og Kypros. I Asia er det Forente arabiske emirater (Dubai + Abu Dhabi), Oman, Thailand, Malaysia, Singapore, Sri Lanka og Kambodsja. I Afrika er det Sør-Afrika, Namibia, Kenya, Tanzania, Malawi, Mosambik, Swaziland, Tunisia og Egypt. Jeg har også vært i USA, Brasil, Mexico, Cuba, Belize, Bahamas, Dominikanske republikk og Puerto Rico. Tror jeg har fått med meg alle da 🙂 

Hvor går din neste reise? Til den franske riviera! Det blir første gang jeg besøker den, så det gleder jeg meg skikkelig til! Regner med at det blir kjole og høyt hår hver eneste kveld 🙂 

Hvor ser du deg selv om 10 år? Jeg håper at jeg bor i Los Angeles sammen med en sporty mann og jobber med noe spennende innen moteindustrien eller treningsbransjen. Og så håper jeg at jeg har lært meg et nytt språk – enten spansk, fransk eller gresk! 

Med det vil jeg ønske alle en super helg – forhåpentligvis med sol! 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg