Destination L.A

Nå nærmer det seg veldig LA marathon og avreise til Los Angeles! Mamma hev seg med i siste liten, skal bli veldig kjekt med selskap! 🙂 Når jeg skal på tur må jeg alltid forhåndsplanlegge litt sånn at jeg får med meg mest mulig. Jeg elsker jo L.A mer enn noe annen by i hele verden (utenom Larnaca på Kypros) så her er det alltid magisk å være. På den lille uken i USA blir det turer til Hollywood, Beverly Hills, downtown, Venice og selvfølgelig Santa Monica, der vi skal bo.

Søndag 14. februar kl 06.55 stiller jeg på startstreken på Dodger’s stadium og skal løpe mitt første helmaraton! På selveste valentine. Den største bekymringen nå er om kneet holder, i tillegg til at det er meldt opp mot 30 grader – noe jeg vanligvis elsker, men som er bekymringsverdig i forhold til at omtrent alle treningsøktene mine er utført i minusgrader. Jeg får bare ta det som det kommer, det hjelper ikke å ta sorgene på forskudd. 

Jeg pleier alltid å samle på reiseutklipp fra blader, magasiner og aviser som handler om steder jeg elsker, eller som jeg har lyst å besøke. Det samler jeg i en reiseperm. Jeg er også glad i reisebøker, syns det er kjekkere å ha noe fysisk å bla i enn å sitte foran pc-en og scrolle. Jeg pleier å være “ansvarlig” for å planlegge alle turene familiien har…dette er noe jeg syns er veldig gøy 🙂 

Kart bruker jeg til å finne ut hvor langt det er fra den ene serverdigheten til den andre. Det er greit å ha på forhånd, man trenger nødvendigvis ikke å ha det med seg ut i gatene 🙂 

Første dagen i LA planlegger vi å leie sykkel og tilbringe på Venice beach – i mine øyne det aller beste stedet i Los Angeles. Stedet der du kan være deg selv, der du kan trene på Muscle Beach og Gold’s gym, kikke i fantastiske fargerike boder, og sykle, løpe eller rollerblade på strandpromenaden. Kjenner at det kiler i magen bare jeg tenker på det!  Vi skal besøke Venice Boardwalk, Marina del Rey, kanalene i Venice, den hippe Abbot Kinney boulevard og spise is på Coldstone. 

Vi må selvfølgelig også innom Hollywood – Walk of Fame, Chinese theatre, Hollywood museum og restauranten Loteria grill. Vi planlegger hiking i Runyon Canyon og kanskje en musikal på kvelden – jeg ønsker meg Dirty Dancing! Universal studios har jeg ikke besøkt siden jeg var 11 år så det frister også! 🙂

Et must er også en tur downtown Los Angeles. På LA convention centre skal det være health & fitness expo – den må vi selvfølgelig innom! Har også planer om å besøke et par skoler (vurderer jo å studere til høsten hvis det ikke dukker opp noe jobb) – FIDM (fashion institute of design and merchandising) og University of Southern Caliornia (har en av de beste journalistikkmasterne i USA – også den dyreste dessverre). Andre ting som er verdt å besøke downtown er Union station, Staples centre, Fashion district, California market centre, Grand central market, Olvera street, Chinatown og Dodger stadium som er startpunktet for LA marathon.

Et av høydepunktene er selvfølgelig Beverly Hills! Der skal vi lunsje på The Ivy, shoppe i den fantastiske Melrose avenue, ta en “Julia Roberts” ned Rodeo drive og besøke the Grove og the original farmers market. I dette området ligger også University of California.

Har også lyst å se Griffith observatory, Disneyland (forrige besøk var 2003), Manhattan beach, Redondo beach og innsiden av Queen Mary på Long beach. 

Og så skal vi selvfølgelig utforske området vi bor i – Santa Monica. Har hørt om en fantastisk lang trapp til å trene i – Santa Monica stairs – så den skal sjekkes ut! Har også planer om å besøke Santa Monica farmer’s market, Palisades park og selvfølgelig må vi innom den obligatoriske pieren og 3rd street promenade. Jeg gleder meg max til Auntie Anne’s pretzels!!! 🙂 

Blir spennende å se om beina fungerer bra nok etter maraton til at vi får utført noen av disse planene våre 🙂 Blir en spennende og annerledes tur! Jeg tar bloggen med meg og holder dere oppdatert 🙂 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg