Downtown LA

Lokaltid Los Angeles 23:13

Før jeg løp maraton måtte jeg hente ut startnummeret mitt og registrere meg. Det måtte skje på LA Convention centre. Da fikk vi en god unnskyldning til å utforske downtown LA. På Convention centre var det health og fitness expo med mange utstillere. Jeg fikk shoppet meg et par kule treningstights og litt energi til løpsdagen. Så var det selvfølgelig å hente ut startnummeret, og få meg registrert inn i systemet så de kunne ta tiden på meg på løpsdagen. Veldig bra arrangement, med lite køer. Fikk også en goodie bag med litt forskjellig drikke og snacks. 

Rett ved siden av LA Convention centre lå Staples centre. Denne delen av LA har jeg aldri besøkt før. Vi gikk ikke innom, bare passerte det og nøt den herlige solen utendørs. Fant en shappe som solgte yoghurtis og det var virkelig himmelsk! 🙂 Med masse frukt og bær! Sommer og sol!! 🙂 🙂 

Høydepunktet var jo selvfølgelig når vi besøkte FIDM – Fashion Institute of design and merchandising – moteskolen over alle skoler. Virkelig en drøm å få lov til å studere her! Gjett om jeg har lest og sett mye om denne skolen!! 🙂 De har eget museum, kafe og souvenirbutikk. Vi var selvfølgelig innom museumet og fikk med oss kostymene som studentene har laget til ulike Hollywood-filmer. Fantastisk! 🙂 

Etter FIDM gikk turen til det fantastiske fashion district – stedet der du virkelig kan finne skatter til en billig penge! Jeg plukket med meg flere par sko og bukser, og en nydelig beige jakke 🙂 Ble skikkelig giret av å gå rundt der – når de stengte hadde vi kun gått ned en liten gate, det er sååå mye igjen å få med seg! Hit skal jeg igjen! Her finnes ting som ikke alle har!

Vi shoppet såpass mye at jeg måtte kjøpe en koffert for å klare å bære alle tingene resten av dagen…haha….whats new 🙂 

Når fashion district stengte kl 18 så gikk vi hele veien opp til Olvera street og Union station. På veien fikk vi se både den musikalske og tetralske delen av LA på Broadway, og businessdistriktet i Wilshire boulevard. Der fant vi hovedkontorene til både LAPD og FBI – noe som var ganske gøy for mamma siden hun får med seg alt som er av politiserier på TV…haha:) Videre passerte vi City hall og US courthouse der Michael Jackson var i rettssak for noen år tilbake. Vi fant også LA times. En kjekk og historisk tur gjennom gatene downtown.

Endelig fremme på den koselige Olvera street – den eldste gaten i Los Angeles, med skikkelig meksikansk preg. Vi spiste middag på en superkoselig mexikansk restaurant og slo til med både margarita og quesadilla! Et kjempekoselig sted som virkelig anbefales!:) 

Den perfekte avslutningen på en fantastisk dag i sentrum av LA 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg