A day in Beverly Hills

Nest siste dagen vår tilbragte vi i nydelige Beverly Hills. Solen skinte fra skyfri himmel, og stekte på oss mens vi gikk gatelangs i Melrose – en av mine favorittgater i Beverly Hills. Her finner du det meste som ikke finnes andre steder. World wide leggings store..med tusenvis av ulike tightstyper, vintagebutikker, lysekronebutikker, og diverse andre spesialbutikker. Denne gaten er et must for litt annerledes shopping i LA 🙂 

Vi fant også Hollywood forever cemetery – en utrolig flott kirkegård der flere gamle "Hollywood-kjendiser" ligger begravd.

Videre har vi sett mange filmstudioer – Paramount, Fox studios og Universal studios. Gigantiske bygningskomplekser oppdelt i stages – der innspillene foregår. Kanskje jeg skal bytte karriere til å jobbe i filmindustrien. Hadde sikkert vært kjempegøy! 

Vi har virkelig noe å lære av de store supermarkedene! Fruktutvalget er helt fantastisk! Her finner du "kaker" i alle varianter av oppkuttet frukt! Man får virkelig lyst å spise sunt! 🙂 

Små lunsjbokser med ost, kjeks, epler og jordbær. Perfekt mellommåltid på tur:) 

I flere år har jeg ønsket meg sånne rulleskøyter! Hvite converserulleskøyter med rosa hjul – to per side er viktig (ikke fire etter hverandre under). De var så søte! Og jeg har så lyst å sånne! Men de var altfor tunge å dra med seg hjem! Trist å si farvel 🙁

Lunsjen hadde vi på magiske The Ivy. Dette stedet elsker jeg. Det er kjendisenes favoritttsted, og jeg skjønner hvorfor. Den lille terassen er dekket av blomster og trær, og det er fargerike rosebuketter plassert over alt. Om kvelden tennes tusenes av små fargede lys. Dette kunne lett blitt harry, men på The Ivy er det så gjennomført og koselig. Prisene er litt stive, og hele opplevelsen er bedre enn maten, men det er et fantastisk sted å besøke i Beverly Hills. 113 Robertson avenue for deg som har lyst å ta en tur neste gang du er i LA 🙂 Husk å booke bord…alltid fullt! De har den beste strawberry lemonaden jeg noengang har smakt!

Videre fra The Ivy dro vi til Farmer's market og the Grove – et annet koselig område i Beverly Hills. På Farmer's market fnner du mye ferdigmat der du kan sette deg ned og spise lunsj eller middag, i tillegg til kjøtt, frukt, kaker og godteri. 


The Grove er det mer eksklusive området vegg i vegg med Farmer's market. Ikke stedet å gå for billigshopping 🙂 

Vi kjøpte med oss hver vår kake fra Farmer's market og avsluttet kvelden i hotellsengen 🙂 Man blir sliten av all denne busstakingen. Det tar jo flere timer å komme seg fra A og til B og gjerne to-tre bussbytter. Den som hadde hatt penger til taxi! Dessverre så er taxi svindyrt her nede, 100 dollar bare for å kjøre i rundt 30 minutter. Da forsvinner pengene kjapt. Til gjengjeld koster bussen 1.25 og metroen 1.75. 

Nå holder vi på å pakke og skal dra hjem 🙁 Er absolutt ikke klar for det, og kunne gjerne tenkt meg å bli igjen her i LA. Jeg elsker virkelig denne byen, og føler meg hjemme her. Livet er så mye bedre med sol og varme, og menneskene er så åpne og hyggelige her. Man får virkelig bedre selvtillit! I tillegg er det store muligheter på treningsfronten – tenk å starte hver morgen med å løpe i Santa Monica stairs eller rollerblade på Venice. En tur i Landåsen i sludd og kuling blir liksom ikke helt det samme. Jeg håper det finnes muligheter for å komme seg ut i den store verden snart 🙂 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg