Telltur

På lørdag tipset en kompis meg om Telltur. Dette fikk jeg med meg i fjor, men satte meg aldri helt inn i hva det var. På grunn av kneet så er det slutt på løpingen, så da er fjellturer en god måte å få cardio-trening på. Derfor har jeg meldt meg på Telltur! Espen ligger på første plass på Stord og har siden det startet 19. mars allerede gått 11 fjellturer! Så jeg har virkelig en del å ta igjen 🙂 

Telltur er et opplegg der målet er å besøke flest mulig fjell/turløyper i nærområdet ditt. På nettsiden finner du lister over alle destinasjoner i de ulike kommunene. Jeg hører til under område Friluftsliv Vest som ombefatter Stord, Fitjar, Bømlo, Kvinnherad, Sauda, Vindafjord, Haugesund, Karmøy, Sveio, Tysvær, Etne og Bokn. Totalt sett er det rundt 125 turer som kan gjennomføres frem til september. 

På hver fjelltopp/destinasjon ligger det en kode i en boks – den tar du bilde av og registrer på nett når du kommer hjem. Eventuelt kan du sende en sms og få det registrert. Dette systemet motiverer til å gå flere turer, og ikke minst få oppleve steder du aldri har hørt om! Et veldig bra initiativ! 

Søndag startet Trude og jeg med Landåsen – den enkleste av alle turene. I går tok jeg mamma med meg til Dyvikesåta. Vi gikk runden rundt Dåfjorden og brukte i underkant av to timer. En fin tur til tross for litt vått og sørpete terreng!  

Jeg har bare i dag og i morgen igjen før jeg drar til Oslo. Får se om jeg klarer å få skvist en tur inn mellom styrketrening og PT-økter i dag og i morgen. Har to styrkeøkter som skal gjennomføres før jeg er klar for avreise 🙂 

Sjekk ut www.telltur.no du også, og bli med på fjelltur i løpet av våren! Takk for tipset Espen, game on!! 🙂 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg