En dag i hovedstaden

Oslo er kald, men i går skinte heldigvis solen. Vi tok en spasertur fra hotellet ved Jernbanetorget, opp Karl Johan, gjennom slottsparken, opp i Bogstadveien til Majorstua, gjennom Inkognito-gaten med brunsj på Åpent Bakeri, via Solli plass, ned forbi Tjuvholmen og Aker Brygge tilbake til rommet. Oslo er virkelig ikke helt det samme når det er kaldt, men det er allikevel kjekt å se folk i gatene og ha litt mer å velge i når det kommer til kafeer og restauranter. 

Åpent bakeri er en koselig liten kafe i Inkognito terasse som jeg pleide å spise helge-frokost på sammen med min roomate Tonje når jeg bodde i Oslo. Dette stedet har alltid holdt en viss sjarm for meg. Jeg ble derfor litt skuffet når de lange trebordene/benkene var byttet ut med mindre bord og stoler. Før måtte du liksom sitte sammen med folk du ikke kjente 🙂 Men bakverkene var ikke noe å klage på. Er du glad i gjærbakst så prøv Åpent bakeri! 🙂 

Etter en pitstop på rommet, besøkte vi Grønland og markedene der. Jeg elsker grønnsaksmarkedene på Grønland. Plukket med meg store fine granatepler, og en hel haug med nøtter til under halv pris av nøttefabrikken. Alltid greit å hamstre med seg usaltede nøtter fra Grønland – pistasj, cashew og paranøtter…yum yum! 🙂 Nå har jeg nøtter i 6 mnd…hehe!

Vi avsluttet kvelden med pepperbiff på Jensen’s Bøfhus på Oslo city…den var faktisk veldig god!  Legger ved et bildedryss fra den kalde solskinnsdagen i hovedstaden 🙂 

I dag regner det ute og vi vet rett og slett ikke hva vi skal finne på. Vi hadde planer om en dag til Holmenkollen og en dag til Løkka/St. Hans-haugen og Mathallen. Ingen av delene frister når vi må bli kliss våte på veien! Noen forslag? 🙂 

Senere skal vi besøke søskenbarnet mitt og de to guttene hennes i Asker så det blir jo spennende 🙂 God lørdag alle sammen!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg