Wow!

Wow! For en respons på gårsdagens innlegg om min erfaring med C9-dietten. Lesertallene fløy i taket som aldri før! Tusen takk! Det er alltid skummelt å trykke publiser på et slikt innlegg, fordi du får alltid forhandlere på nakken som skal forsvare produktene sine med nebb og klør. Men på samme måte som de har lov til å forsvare sine produkter, så har vel jeg også lov til å si min mening om dem? 

Noen har bedt meg om å fjerne blogginnlegget for det kan føre til at de mister kunder som hadde tenkt å kjøpe C9. Andre har hyllet meg for jeg var tøff nok til å skrive om dette. På linje med alle andre dietter – så funker også denne dietten. I forhold til å gå ned i kilo (uten hensyn til væsketap og tap av muskelmasse). Men det hadde den gjort uten aloe vera juice, tabletter og fiberblanding også. Det er det ekstreme kcal-underskuddet som gir deg væsketap. Og manko på salt og karbohydrater. Det har ingenting med fettreduksjon eller helse å gjøre. 

Jeg tror KUN på en livsstilsendring gjennom et normalt kosthold, og bevegelse i hverdagen. Det er det eneste som varer i lengden. Du trenger ikke bøttevis med kosttilskudd som koster deg masse penger. Spiser du kjøtt/fugl/fisk/egg/cottage cheese/kesam, grønnsaker og frukt, olje/avokado/nøtter og ris/potet/havregryn så vil du kunne oppnå mye mer enn du kan med en sultediett. Mer energi, finere og strammere kropp og bedre resultater på trening! Tro meg, jeg har prøvd begge deler – og det er ingen tvil om hva jeg velger nå 🙂 

På onsdag var mamma og jeg på Surefjellet på Fitjar. En kort og fin fjelltur på traktorvei de første 2 km, deretter en kort sti opp til toppen. Været ble ikke som meldingene sa, derfor måtte vi avlyse langturen vi hadde planlagt. Dette ble en god erstatning, og en fin oppdagelse av et nytt fjell i kort avstand til hytten til mamma og pappa:) 

Nå har jeg unnagjort de enkleste fjellene, så nå er jeg litt avhengig av å ha folk med meg på de neste turene. Håper å få unnagjort noe i helgen, vi får se hvordan været blir:) 

Ellers må jeg fortelle dere en morsom historie. I går møtte mamma og jeg tante Bente på Bytunet – hun var med onkel Jomar til Stord på et møte så vi koste oss på kafe mens han var på befaring. Alltid kjekt å treffe tante Bente 🙂 Når vi hadde sagt ha det så dro mamma og jeg en tur opp på Amfi. Vi gikk forbi Meny og plutselig smalt jeg i gulvet – rett på trynet! Det gikk hardest utover hårsprayen jeg hadde kjøpt, som sprakk når posen smalt i gulvet. Jeg skjønte ikke hva som skjedde, hadde ikke sjanse til å prøve å ta meg for eller hoppe ut med ene foten. 

Da ser jeg ned på beina mine. Rundt beina har jeg en sånn strips som ofte er utenpå dagligvare-esker. Den må ha ligget utenfor Meny, og så har jeg klart å tråkke inn i den med begge beina og få den opp til anklene. Er det mulig?! Tennene klapret sammen når jeg dundret i gulvet..hahahahah sikkert et fint syn! 🙂

Ellers må jeg rette en stor takk til den fantastiske pappaen min som brukte 3 timer på onsdag til å spyle terrassen på leiligheten min! Den må males i sommer, og jeg føler meg ganske lurt i forhold til dette. Når jeg kjøpte leiligheten ble jeg lovet at den skulle bli malt før jeg flyttet inn. Så flyttet jeg inn, og ble lovet at den skulle bli malt sommeren 2015. I fjor skjedde det heller ingenting. I år fikk vi beskjed at vi måtte kjøpe maling og male selv. Det absolutt verste jeg vet er å male, det finnes ikke en verre ting i hele verden! Hvis det er noen som har lyst å male den for meg for 2000 kroner så versågod! 🙂 

Mens pappa var på terrassen stod jeg inne og laget en stabel med gulrotvafler : Passer både som middagsvafler med ost, skinke og salat, eller som dessertvaffel med søtt pålegg 🙂 Oppskriften finner du HER. 

Nå skal jeg straks på trening – bein i dag – gruer meg litt, det svir alltid 🙂 Ønsker alle sammen en super start på helgen, krysser fingrene for SOL 🙂 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg