Cyprus dream wedding

I 2004 var jeg på ferie i Ayia Napa med Renate. Da møtte vi Charleen og Lynsey som jobbet der nede – to helt fantastiske jenter fra Belfast. Siden den tid har vi jobbet flere år sammen i Ayia Napa, og reist på ferie sammen år etter år. Selv om avstanden er stor så har disse to jentene en stor plass i hjertet mitt, og jeg ble derfor utrolig rørt og glad når jeg ble invitert i bryllupet til Lynsey og Trevor på Kypros 3. juni. Det var ingen tvil om at jeg måtte reise. Og for et brylllup! Jeg fikk faktisk lyst å gifte meg selv 🙂

Dagen før så sjekket jeg inn på Kapetanios Hotel i Protaras. Jeg betalte under 500 kroner natten for et kjempefint rom med utsikt over hovedgaten i Protaras. Så fint er det sjelden jeg bor…helt fantastisk! På kvelden catchet jeg opp med Charleen over en strawberry daiquiri – vi har ikke møttes siden 2014, men det var utrolig digg å se at det bare tok to minutter før vi bablet i vei om alt og ingenting. Møtte også flere av hennes venninner, og for en utrolig hyggelig gjeng! Fikk lyst å dra til Belfast 🙂

På bryllupsdagen startet jeg morgenen med en tur til frisøren borti gata. Kostet 50 euro, og ble litt Eli Hagen-sveis, så kunne egentlig spart meg for det..haha! Kjørte bare helt enkel stil med sort kjole og beige/gull tilbehør. Hadde lyst å gå i lang, men siden bryllupet var ute og det var såpass varmt så endte jeg opp med å være glad for dette valget.

Etter at jeg var klar dro jeg bort til Vrissiana Hotel – stedet der Lynsey og familien bodde, og hvor resepsjonen senere skulle holdes. Jeg hilste på Trevor, og fikk komme inn på et bakrom der jentene holdt på å gjøre seg klare. Lynsey var veldig stresset stakkars, for minstejenta hennes hadde ikke spesielt lyst å la henne være alene og få tid til å stelle seg. Hun hadde meg seg seks forlovere, eller bridesmaids som det heter i UK. Charleen var en av de, og de andre fem var virkelig superhyggelige!

Alle utenom Lynsey ble hentet i bryllups-buss på hotellet. Denne bussen er tradisjon på Kypros og ligner på hop-on, hop-off-bussene man ofte tar på sightseeing i større byer. Bussen har to etasjer og åpent tak. Vi fikk champagne og det ble spilt skikkelig gladmusikk mens vi cruiset mot Ayia Napa der seremonien skulle holdes på stranden på Dome Hotell. Og for et sted! Noe så nydelig: hvite stoler med rosa sløyfer, blomsterkrans og live musikk helt nede i vannkanten.

Lynsey og Trevor ble gift i en rørende seremoni foran venner og familie, og signerte vielses-papirene ved skrivebordet på stranden 🙂

Vi laget bro rundt dem og kastet confetti når de gikk gjennom. Alle detaljene var på plass.

Så var det tid for fotoshoot – her er Lynsey med alle brudepikene – Charleen første til høyre ved siden av Lynsey. Hele gjengen ble deretter hentet med bryllups-bussen og bragt tilbake til Vrissiana, mens Lynsey og Trevor dro på fotoshoot.

Tilbake i Protaras ble vi ønsket velkommen av rosa drinker formet som et stort hjerte.

Etter litt mingling og noen drinker på balkongen ble vi hentet ned til området der middagen skulle være. Så utrolig herlig å kunne sitte ute!

Når alle gjestene hadde satt seg så kom brudeparet dansende ned til sangen Celebration 🙂

Bordene var pyntet med roser og detaljer i rosa, sølv og hvitt. Til forrett fikk vi løksuppe, til middag kunne folk velge mellom kylling og stek, og til dessert var det eplekake og vaniljesaus eller brownie med is. Siden jeg er vegetar så fikk jeg en slags grønnsaks-lasagne til middag og blåmuggost til dessert. De trodde tydeligvis at vegetar betydde at man ikke kunne spise dessert. Så der fikk jeg den…haha!

Jeg fikk meg forresten en ny bestevenn! Denne jenta – Ella – den eldste jenta til Lynsey og Trevor var virkelig helt nydelig! Så utrolig smart – jeg er imponert over at en 4-åring kan komme med så mye bra. Vi tilbragte mye tid på solsengene der hun fortalte meg om alle hemmelighetene sine fra Belfast 🙂

Etter middagen var det åpen bar og masse dansing. Denne gjengen er virkelig ikke noen festbremser! Det ble Carwash-musikk til langt på natt, og god stemning med slagere som I will survive, Girls just wanna have fun og YMCA. Tusen takk for et nydelig bryllup Lynsey og Trevor, det var virkelig fantastisk å få ta del i det <3

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg