Cyprus with friends

Dagen etter bryllupet tilbragte jeg på stranden i Fig Tree Bay. Der har jeg ikke vært på mange år så det var artig å se om alt fremdeles var som før. De samme dårlige solsengene og den samme strandrestauranten..haha! Jeg har aldri likt meg så godt i Fig Tree Bay som i Ayia Napa, selv om stranden i seg selv egentlig er finere her. Er det en ting som er sikkert så er det at når det kommer til strender i Europa så er det vanskelig å slå Kypros! Det må i så tilfelle være Formentera i Spania 🙂 Men der må du ligge rett på stranden – ingen solsenger til leie. De andre øyene i Hellas har ikke sjanse! Så om du vil bade og leter etter en perfekt strand for det så dra til Protaras.

Etter stranden dro jeg rett til Ayia Napa der jeg også hadde booket et par netter på et fint hotell. Utrolig gøy å reise før sesongen sånn at jeg hadde mulighet til å bo så bra. Upgrade! Betalte rundt 300 kroner natten på River View Boutique Apartments. Ingen balkong, ellers superfint. Etter en dusj dro jeg til Teremok for å treffe Xristodolos! Han eier en stor del av Senior Frogs (den beste baren i Ayia Napa) og vi ble kjent i 2004 når jeg begynte å henge der. Fantastisk mann som jeg har hatt utrolig mye moro med! Den gang hadde han langt krøllete hår og minnet om Antonio Banderas. Nå hilste jeg på sønnen hans på 16 år…haha vi begynner virkelig å bli gamle!

Ellers ble dagene tilbragt med denne fantastiske gjengen – mine aller beste, og en av hovedgrunnene til at jeg elsker Kypros og fremdeles trives så utrolig bra der. Det ble strandliv, gode lunsjer, fine samtaler og henging i huset til Maria – akkurat sånn jeg liker det.

Paradisos er favorittstranden min på Kypros – her er det avslappet atmosfære, supergod mat og hyggelige mennesker. Tror jeg kunne tilbragt hver dag her i et helt år uten av jeg hadde blitt lei.

Spesielt når man kan sitte å solsengen og kose seg med dette: fersk vannmelon og iskald frappe!

Siste kvelden dro Andrea og jeg tilbake til Larnaca, og en tur innom favorittstedet vårt – Ammos. Ammos er en nydelig bar/uteplass som ligger på stranden i MacKenzie-området. Her får du supergode drinker og lounge-musikk. Det ble selvfølgelig altfor kort tid med bare 5 dager på Kypros, men det var like fantastisk som alltid! Jeg gleder meg til å ende Hellas-øyhoppingen min der i slutten av juli 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg